کارآفرینان و مدیران برای داشتن یک کسب و کار موفق، باید بتوانند نیازها و تمایلات کارکنان خود را شناسایی کنند. توجه به کارمندان و ایجاد رابطهی مؤثر با آنها اهمیت زیادی دارد.
خیلی از کارفرماها در برخی حوزههای مرتبط با کارکنان اعم از حقوق، تعطیلات و ارتقای آنها عادلانه رفتار نمی کنند، اما باید بدانید برخی از این کارفرماها حتی وقت نمی گذارند اسم کارمندانشان را یاد بگیرند.
در ادامهی مقاله، برخی از رایجترین مسائلی که کارمندان را در محیط کار ناراحت می کند معرفی می کنیم:
به مشکلات و اختلافات آنها رسیدگی نمیشود
خیلی از کارمندان می گویند بخش نیروی انسانی سازمانی که در آن مشغول کار هستند، به مشکلات و اختلافات آنها توجهی نمی کند.
▪️کارمند زحمت میکشد، مدیر سود میبرد
بنا بر یک نظرسنجی، 17 درصد کارمندان اعلام کردند کارفرمایشان با ایدههای آنها پیشرفت می کنند و به اعتبار خود می افزایند، اما صاحبان ایدههای ارزشمند به هیچ سودی نمی رسند.
▪️هیچ پیشرفتی در کار وجود ندارد
در یک نظرسنجی اعلام شد، تنها 41 درصد کارمندان با اطمینان می گویند کارفرمایشان به آنها کمک می کند تا در حوزهی کاریشان پیشرفت کنند.
▪️کارفرما هیچ شور و اشتیاقی در آنها به وجود نمیآورد
انگیزه و اشتیاق لازم برای کار عاملی مهم برای افزایش بهره وری کارمندان است. در یک نظرسنجی مشخص شد، تنها 35 درصد کارمندان ادعا می کنند کارفرمایشان سبب الهام بخشی آنها می شود و این مسئله سبب می شود مشتاقانه مشغول کار شوند.
▪️از کارمندان به اندازهی کافی قدردانی نمیشود
یکی از پیامدهای نبود ارتباط بین مدیران و کارمندان که خیلی هم ناراحت کننده است، این است از کارمند به قدر کافی قدردانی نمی شود.
▪️به استراحت کارمندان اهمیت داده نمیشود
خیلی از کارمندان در تعطیلات هم از محیط کار دور نیستند و هیچ لذتی از مسافرت نمی برند. بنا بر مطالعات انجام شده، دو سوم کارمندان اعلام کردند در تعطیلات هم مجبور شدهاند کار کنند.
▪️وظایف کارمندان نامشخص است
اگر کارمندان ندانند دقیقا چه کاری باید انجام دهند، چطور می توانند از عهدهی وظایفشان برآیند؟ بنا بر یک نظرسنجی، 57 درصد کارمندان از اینکه مدیرشان وظایف مشخص و واضحی به آنها ارائه نمی دهد گلهمند هستند.
▪️خیلی از مدیران برای کارمندان وقت کافی نمیگذارند
در یک نظرسنجی نیمی از کارمندان گفتند، مدیران دیدارهای دسته جمعی ترتیب می دهند و برای هر یک از کارمندان به طور جداگانه وقت ندارند.
▪️مدیران توجه کافی به کارمندان ندارند
شاید به سختی باور کنید اما برخی از کارفرماها حتی اسم کارمندانشان را هم نمی دانند.
▪️مدیران نقاط ضعفی دارند
نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد، 65 درصد افراد جویای کار، به خاطر مدیریت ضعیف در محل کار قبلیشان به دنبال پیدا کردن شغل جدید هستند.
▪️دریا حقوق منصفانه نیست
بر اساس تحقیقی در سال 2017 میلادی، تنها 20 درصد کارمندان اعلام کردند دستمزدشان عادلانه است.
▪️مسائل کاری و پرداختیهای شرکت شفاف نیست
شفافیت در محیط کار، از جمله عواملی است که باعث می شود کارمندان یک شرکت خوشحال و راضی باشند. در یک مطالعه، فقط 23 درصد کارمندان اعلام کردند همه چیز در محل کارشان واضح و روشن است و پیرامون پرداختیها نیز شفافیت وجود دارد.
▪️کارمندان بازخوردی از کارفرما دریافت نمیکنند
در یک تحقیق، محققان اعلام کردند مدیران از دادن بازخورد منفی خودداری می کنند و به اعلام بازخوردهای مثبت هم تمایلی ندارند که می تواند سبب افزایش بهرهوری کارمندان شود.
▪️مدیریت خیلی دقیق سبب تضعیف روحیه کارمندان میشود
خیلی از کارمندان می گویند مدیر آنها تمام حرکاتشان را به دقت زیر نظر دارد و امکان درست انجام دادن کارها را از آنها سلب می کند.
کارمندان احساس بیارزشی میکنند
در حدود 45 درصد کارمندان آمریکایی فکر می کنند برای شرکتشان ارزشمند هستند؛ در حالی که 64 درصد مدیران معتقدند بهقدر کافی از کارکنان شان قدردانی نمیکنند.
▪️تبعیض مدیران سبب کاهش بهرهوری کارمندان میشود
مطالعهای نشان می دهد 56 درصد کارفرمایان حتی قبل از اینکه ارزشیابی عملکرد کارمندان انجام شود یکی از آنها را برای ارتقای مقام در ذهنشان در نظر می گیرند و در 96 درصد موارد بعد از انجام فرآیند ارزشیابی عملکرد، این مقام به همان فرد موردنظر می رسد. 75 درصد کارمندان اعلام کردند در محل کارشان شاهد تبعیضات این چنینی بودهاند.
منبع: Entrepreneur
ارسال نظر