معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس: ۹۵/۰۴/۱۹ :: ۱۰:۴۳
مدرسه «پادگان» یا «تفرجگاه و پارک» نیست/ چرتکه انداختن برای هزینههای «تربیت معلم» تخریب تدریجی بنای تربیت است
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه «پادگان» یا «تفرجگاه و پارک» نیست، گفت: تنگنظری و چرتکه انداختن برای هزینههای تربیت معلم، تضعیف نهاد معلمان و تخریب تدریجی بنای تربیت است.
حجتالاسلام والمسلمین محیالدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار داشت: از نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه متعالی، مدرسه صالح است که باید کانون عمل و جلوه عینی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور را در فضایی منعطف، پویا، بالنده و هدفمند فراهم آورد و زمینههای کسب شایستگیهای لازم در دانشآموزان با درک و اصلاح موقعیتهای آموزشی و پرورشی با مددکاری و نظارت مربیان و عوامل مدرسه را مهیا کند.
وی با بیان اینکه در مدرسه نباید تنها به فکر تعلیم و آموزش دانشآموزان و بچهها بود، گفت: در مدرسه تراز سند تحول بنیادین، باید همه عوامل تربیتی از معلم و مدیر گرفته تا دیگر دستاندرکاران مدرسه، آمادگی تغییرات هویتی و ارتقای پیوسته اخلاقی و حرفهای را داشته باشند و باید فرهنگ مدرسه بر اساس نظام معیار اسلامی به صورت مداوم در جهت اصلاح روابط و ساختارهای آموزشی و تربیتی بهبود یابد.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: مدرسه نه پادگان، نه پارک و تفرجگاه است؛ مدرسه، مدرسه است و در فضای مدرسه باید در عین سازمانیافتگی، فرصتهای گزینش، ترجیح و انتخاب آزادانه و آگاهانه برای مربی و متربی و معلم و دانشآموز بر اساس استعدادها و تواناییها فراهم شود و در عین حال برای شکلگیری هویت جمعی و اجتماعی مدرسه بر اساس ویژگیهای مشترک دانشآموزان در برنامهریزی درسی و تربیتی و اداره امور مدارس با هدف هماهنگی و همسویی روشها و اهداف، ملاحظات ملی و اجتماعی را مراعات کند.
وی افزود: باید به جای شعار دادن و گرفتار آمدن در مقدمات و در جا زدن، به دلالتهای سند تحول جامه عمل پوشاند؛ موضوعاتی مانند ایجاد تنوع در زمان آموزش و محیطهای تربیتی و یادگیری و تنوع در طراحی برنامههای درسی و ارائه آموزشهای خاص و منعطف باید روی میز آموزش و پرورش قرار گیرد و نهادهای برنامهریز و سیاستگزار نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنند.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش خطاب به معلمان گفت: تعالی آموزش و پرورش و رشد و شکوفایی نسل آینده و پیشرفت کشور در گروی همت شماست. عشق به تربیت و جدی انگاشتن آن در تمامی فعالیتها و شئون مدرسه از عهده شما معلمان بر میآید؛ باید با هرگونه یأس و ناامیدی مقابله کرد.
وی تصریح کرد: حمایت از نوآوری و خلاقیت و فرصت دادن برای اندیشهها و تجربههای جدید آموزشی و تربیتی و حاکمیت مناسبات اخلاقی، اعتقادی و ایجاد فضای اطمینانبخش و رضایتمندی شفلی و امنیت روانی برای معلمان از وظایف مسئولان و تعهدات متولیان دستگاه تعلیم و تربیت است.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان گفت: تربیت معلم و بازآموزی و آموزشهای مداوم و حرفهای آنان بر اساس نیازهای روز معلمان و دانشآموزان، سرمایهگذاری برای داشتن نسلی موفق، پویا و بانشاط است؛ تنگنظری و چرتکه انداختن برای هزینههای تربیت معلم، تضعیف نهاد معلمان و تخریب تدریجی بنای تربیت است. اگر لازم است صرفهجویی شود باید اولویت صرفهجویی در جای دیگر باشد نه تربیت و آموزش معلمان.
انتهای پیام/
چرتکه انداختن برای هزینههای تربیت معلم، تضعیف نهاد تربیت معلم است
ارسال شده توسط مدیر محتوا در ش, 1395/04/19 - 12:07.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجتالاسلام والمسلمین محیالدین بهرام محمدیان در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار داشت: از نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه متعالی، مدرسه صالح است که باید کانون عمل و جلوه عینی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور را در فضایی منعطف، پویا، بالنده و هدفمند فراهم آورد و زمینههای کسب شایستگیهای لازم در دانشآموزان با درک و اصلاح موقعیتهای آموزشی و پرورشی با مددکاری و نظارت مربیان و عوامل مدرسه را مهیا کند.
وی با بیان اینکه در مدرسه نباید تنها به فکر تعلیم و آموزش دانشآموزان و بچهها بود، گفت: در مدرسه تراز سند تحول بنیادین، باید همه عوامل تربیتی از معلم و مدیر گرفته تا دیگر دستاندرکاران مدرسه، آمادگی تغییرات هویتی و ارتقای پیوسته اخلاقی و حرفهای را داشته باشند و باید فرهنگ مدرسه بر اساس نظام معیار اسلامی به صورت مداوم در جهت اصلاح روابط و ساختارهای آموزشی و تربیتی بهبود یابد.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: مدرسه نه پادگان، نه پارک و تفرجگاه است؛ مدرسه، مدرسه است و در فضای مدرسه باید در عین سازمانیافتگی، فرصتهای گزینش، ترجیح و انتخاب آزادانه و آگاهانه برای مربی و متربی و معلم و دانشآموز بر اساس استعدادها و تواناییها فراهم شود و در عین حال برای شکلگیری هویت جمعی و اجتماعی مدرسه بر اساس ویژگیهای مشترک دانشآموزان در برنامهریزی درسی و تربیتی و اداره امور مدارس با هدف هماهنگی و همسویی روشها و اهداف، ملاحظات ملی و اجتماعی را مراعات کند.
وی افزود: باید به جای شعار دادن و گرفتار آمدن در مقدمات و در جا زدن، به دلالتهای سند تحول جامه عمل پوشاند؛ موضوعاتی مانند ایجاد تنوع در زمان آموزش و محیطهای تربیتی و یادگیری و تنوع در طراحی برنامههای درسی و ارائه آموزشهای خاص و منعطف باید روی میز آموزش و پرورش قرار گیرد و نهادهای برنامهریز و سیاستگزار نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنند.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش خطاب به معلمان گفت: تعالی آموزش و پرورش و رشد و شکوفایی نسل آینده و پیشرفت کشور در گروی همت شماست. عشق به تربیت و جدی انگاشتن آن در تمامی فعالیتها و شئون مدرسه از عهده شما معلمان بر میآید؛ باید با هرگونه یأس و ناامیدی مقابله کرد.
وی تصریح کرد: حمایت از نوآوری و خلاقیت و فرصت دادن برای اندیشهها و تجربههای جدید آموزشی و تربیتی و حاکمیت مناسبات اخلاقی، اعتقادی و ایجاد فضای اطمینانبخش و رضایتمندی شفلی و امنیت روانی برای معلمان از وظایف مسئولان و تعهدات متولیان دستگاه تعلیم و تربیت است.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان گفت: تربیت معلم و بازآموزی و آموزشهای مداوم و حرفهای آنان بر اساس نیازهای روز معلمان و دانشآموزان، سرمایهگذاری برای داشتن نسلی موفق، پویا و بانشاط است؛ تنگنظری و چرتکه انداختن برای هزینههای تربیت معلم، تضعیف نهاد معلمان و تخریب تدریجی بنای تربیت است. اگر لازم است صرفهجویی شود باید اولویت صرفهجویی در جای دیگر باشد نه تربیت و آموزش معلمان.
تی نیوز : اجتماعی زمان دریافت خبر : شنبه 19 تیر 1395 ساعت 10:43
·
· کدخبر : 66208689
مدرسه «پادگان» یا «تفرجگاه و پارک» نیست/ چرتکه انداختن برای هزینه های «تربیت معلم» تخریب تدریجی بنای تربیت است
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه نه پادگان و نه پارک و تفرجگاه است، گفت: تنگ نظری و چرتکه انداختن برای هزینه های تربیت معلم، تضعیف نهاد معلمان و تخریب تدریجی بنای تربیت است.
حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار داشت: از نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه متعالی، مدرسه صالح است که باید کانون عمل و جلوه عینی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور را در فضایی منعطف، پویا، بالنده و هدفمند فراهم آورد و زمینه های کسب شایستگی های لازم در دانش آموزان با درک و اصلاح موقعیت های آموزشی و پرورشی با مددکاری و نظارت مربیان و عوامل مدرسه را مهیا کند. وی با بیان اینکه در مدرسه نباید تنها به فکر تعلیم و آموزش دانش آموزان و بچه ها بود، گفت: در مدرسه تراز سند تحول بنیادین، باید همه عوامل تربیتی از معلم و مدیر گرفته تا دیگر دست اندرکاران مدرسه، آمادگی تغییرات هویتی و ارتقای پیوسته اخلاقی و حرفه ای را داشته باشند و باید فرهنگ مدرسه بر اساس نظام معیار اسلامی به صورت مداوم در جهت اصلاح روابط و ساختارهای آموزشی و تربیتی بهبود یابد. حجت الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: مدرسه نه پادگان و نه پارک و تفرجگاه است؛ مدرسه، مدرسه است و در فضای مدرسه باید در عین سازمان یافتگی، فرصت های گزینش، ترجیح و انتخاب آزادانه و آگاهانه برای مربی و متربی و معلم و دانش آموز بر اساس استعدادها و توانایی ها فراهم شود و در عین حال برای شکل گیری هوست جمعی و اجتماعی مدرسه بر اساس ویژگی های مشترک دانش آموزان در برنامه ریزی درسی و تربیتی و اداره امور مدارس با هدف هماهنگی و هم سویی روش ها و اهداف، ملاحظات ملی و اجتماعی را مراعات کند. وی افزود: باید به جای شعار دادن و گرفتار آمدن در مقدمات و در جا زدن، به دلالت های سند تحول جامه عمل پوشاند؛ موضوعاتی مانند ایجاد تنوع در زمان آموزش و محیط های تربیتی و یادگیری و تنوع در طراحی برنامه های درسی و ارائه آموزش های خاص و منعطف باید روی میز آموزش و پرورش قرار گیرد و نهادهای برنامه ریز و سیاستگزار نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنند. معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش خطاب به ...
مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها(سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و)
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه «پادگان» یا «تفرجگاه و پارک» نیست، گفت: تنگنظری و چرتکه انداختن برای هزینههای تربیت معلم، تضعیف نهاد معلمان و تخریب تدریجی بنای تربیت است.
حجتالاسلام والمسلمین محیالدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار داشت: از نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه متعالی، مدرسه صالح است که باید کانون عمل و جلوه عینی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور را در فضایی منعطف، پویا، بالنده و هدفمند فراهم آورد و زمینههای کسب شایستگیهای لازم در دانشآموزان با درک و اصلاح موقعیتهای آموزشی و پرورشی با مددکاری و نظارت مربیان و عوامل مدرسه را مهیا کند.
وی با بیان اینکه در مدرسه نباید تنها به فکر تعلیم و آموزش دانشآموزان و بچهها بود، گفت: در مدرسه تراز سند تحول بنیادین، باید همه عوامل تربیتی از معلم و مدیر گرفته تا دیگر دستاندرکاران مدرسه، آمادگی تغییرات هویتی و ارتقای پیوسته اخلاقی و حرفهای را داشته باشند و باید فرهنگ مدرسه بر اساس نظام معیار اسلامی به صورت مداوم در جهت اصلاح روابط و ساختارهای آموزشی و تربیتی بهبود یابد.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: مدرسه نه پادگان، نه پارک و تفرجگاه است؛ مدرسه، مدرسه است و در فضای مدرسه باید در عین سازمانیافتگی، فرصتهای گزینش، ترجیح و انتخاب آزادانه و آگاهانه برای مربی و متربی و معلم و دانشآموز بر اساس استعدادها و تواناییها فراهم شود و در عین حال برای شکلگیری هویت جمعی و اجتماعی مدرسه بر اساس ویژگیهای مشترک دانشآموزان در برنامهریزی درسی و تربیتی و اداره امور مدارس با هدف هماهنگی و همسویی روشها و اهداف، ملاحظات ملی و اجتماعی را مراعات کند.
وی افزود: باید به جای شعار دادن و گرفتار آمدن در مقدمات و در جا زدن، به دلالتهای سند تحول جامه عمل پوشاند؛ موضوعاتی مانند ایجاد تنوع در زمان آموزش و محیطهای تربیتی و یادگیری و تنوع در طراحی برنامههای درسی و ارائه آموزشهای خاص و منعطف باید روی میز آموزش و پرورش قرار گیرد و نهادهای برنامهریز و سیاستگزار نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنند.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش خطاب به معلمان گفت: تعالی آموزش و پرورش و رشد و شکوفایی نسل آینده و پیشرفت کشور در گروی همت شماست. عشق به تربیت و جدی انگاشتن آن در تمامی فعالیتها و شئون مدرسه از عهده شما معلمان بر میآید؛ باید با هرگونه یأس و ناامیدی مقابله کرد.
وی تصریح کرد: حمایت از نوآوری و خلاقیت و فرصت دادن برای اندیشهها و تجربههای جدید آموزشی و تربیتی و حاکمیت مناسبات اخلاقی، اعتقادی و ایجاد فضای اطمینانبخش و رضایتمندی شفلی و امنیت روانی برای معلمان از وظایف مسئولان و تعهدات متولیان دستگاه تعلیم و تربیت است.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان گفت: تربیت معلم و بازآموزی و آموزشهای مداوم و حرفهای آنان بر اساس نیازهای روز معلمان و دانشآموزان، سرمایهگذاری برای داشتن نسلی موفق، پویا و بانشاط است؛ تنگنظری و چرتکه انداختن برای هزینههای تربیت معلم، تضعیف نهاد معلمان و تخریب تدریجی بنای تربیت است. اگر لازم است صرفهجویی شود باید اولویت صرفهجویی در جای دیگر باشد نه تربیت و آموزش معلمان.
انتهای پیام/
منبع : farsnews.com
یکشنبه , ۲۰ تیر , ۱۳۹۵
دسته بندی : دستهبندی نشده
نویسنده : yaser
زمان دریافت خبر: شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۲
منبع خبر: خبرگزاری فارس
دسته بندی خبر: اجتماعی
حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار داشت: از نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، مدرسه متعالی، مدرسه صالح است که باید کانون عمل و جلوه عینی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور را در فضایی منعطف، پویا، بالنده و هدفمند فراهم آورد و زمینه های کسب شایستگی های لازم در دانش آموزان با درک و اصلاح موقعیت های آموزشی و پرورشی با مددکاری و نظارت مربیان و عوامل مدرسه را مهیا کند …
اخبارآموزش وپرورش وفرهنگ معلمان
shjbaran.blogfa.com/
معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش از دائمی شدن مراکز اسکان فرهنگیان در ... و چرتکه انداختن برای هزینههای تربیت معلم، تضعیف نهاد معلمان و تخریب تدریجی ...
khabr20.blogfa.com/
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه «پادگان» یا «تفرجگاه و پارک» نیست، گفت: تنگنظری و چرتکه انداختن برای هزینههای تربیت معلم، تضعیف ...
ارسال نظر