
به گزارش پایگاه خبری رب، شمارۀ نودوهفتم خبرنامۀ «پُرسا؛ پایش و رصد سیاستهای آموزشی» از سوی مرکز رصد کنکاش منتشر شد.
این شماره موضوعات زیر را بررسی کرده است:
چندتألیفی، سیاست بر زمین مانده
طی روزهای گذشته ذوعلم، رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی از سیاستهای تدریجی خود برای واسپاری تألیف کتابهای درسی سخن گفت.
یادگیری در وضعیت هشدار
کبیری، مدیر دادهپردازی مطالعات تیمز و پرلز: از هر سه دانشآموز دوره ابتدایی، یک نفر حداقل استانداردهای آموزشی را کسب نمیکند؛ بهعبارت دیگر خواندن، نوشتن و یا چهارعمل اصلی را به طور کامل بلد نیست.
عملکرد دانشآموزان پایۀ چهارم ایران در ارزیابی بینالمللی تیمز ۲۰۱۵ و پرلز۲۰۱۶
رتبۀ دهم در بین ۱۲ کشور منطقه
خبرهای برگزیده آموزشوپرورش در روزهای گذشته
الهیار ترکمن: هدف اصلی رتبهبندی معلمان افزایش حقوق نیست. برخی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح رتبهبندی را تقسیم بر تعداد فرهنگیان میکنند که یک کار غیرکارشناسی بوده و اذهان را مشوش میکنند.
متن کامل خبرنامه پرسا را بخوانید.
ارسال نظر