بررسی "روشهای تلفیق" با رویکرد فطرت گرایی توحیدی در کارگاه آموزشی برنامهریزی درسی
تاریخ 26 مرداد, 1399 - 13:51.
پنجمین کارگاه آموزشی برنامهریزی درسی با رویکرد فطرت گرایی توحیدی با عنوان "روش های تلفیق"، در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، این کارگاه آموزشی امروز یکشنبه 26 مرداد ماه با مدیریت علمی دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و حضور سرپرستان گروههای پژوهش و برنامهریزی درسی و حوزههای تربیت و یادگیری برگزار شد.
دکتر ملکی درابتدای این کارگاه، هفته تکریم بازنشستگان، بزرگداشت 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و رشادتهای رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را تبریک گفت.
ریاست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی درخصوص عنوان این کارگاه آموزشی "روشهای تلفیق" اظهار داشت: بحث تلفیق در جایگاه کاری ارکان این سازمان در واقع سازماندهی محتوا است. وقتی از تلفیق سخن میگوییم از یک رویکرد در برنامهریزی درسی صحبت به میان میآید. ما بحث تلفیق را بهعنوان مسئله مربوط به سازماندهی محتوا مورد تأکید قرار میدهیم؛ هر چند که این مسئله به معنی نفی نگاه دیگر نیست.
وی با بیان اینکه میتوان در اهداف و سایر عناصر برنامه درسی نگاه تلفیقی داشت، یادآورشد: در این بخش از کارگاه قصد داریم به این جمع بندی برسیم که در چینش محتوایی از چه سیستم تلفیقی میتوان استفاده کرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامۀ این کارگاه آموزشی مطالبی را در خصوص مفهوم تلفیق، دلایل مطرح شدن تلفیق، دیدگاههای کلی در بحث تلفیق مانند: تلفیق از بیرون و تلفیق از درون، استدلالهای تلفیق در برنامه درسی و ... بیان کرد.
در ادامه این نشست حاضران به بحث و تبادل نظر پرداختند.
مشروح سخنان دکتر ملکی در این کارگاه آموزشی متعاقباً در بخش گزارش هفته منتشر خواهد شد.