برنامه ریزی آموزشی، نیازمند پژوهش است
تاریخ 2 تير, 1394 - 08:05.به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا عصاره سرپرست جدید پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در مراسم معارفهاش که عصر روز دوشنبه 1 تیرماه در سامان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: مقصد نهایی ما در پژوهشگاه، رسیدن به پژوهشگاهی مبتنی بر ساختار مناسب و متناسب با شأن آموزش و پرورش است و برای رسیدن به آن جایگاه باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببریم.
وی ادامه داد: امکاناتی را که در حال حاضر متوجه میشوم برخورداری از نیروهای کاردان از دانشیار تا استادیار و نیروهای خبره آموزش و پرورش است که در این پژوهشگاه جمع شدهاند که اگر از نیروها استفاده مناسب برده نشود نوعی بیسلیقگی است.
عصاره افزود: برنامهریزی آموزشی به معنی برنامهریزی برای کل آموزش و پرورش مانند نیروی انسانی، مدیریت آموزشی، اقتصاد آموزش و پرورش و نگهداشت نیروی انسانی است که در این خصوص نیاز به پژوهش داریم.
وی یادآور شد: یکی از ابعاد برنامهریزی آموزشی، برنامهریزی درسی است که در حقیقت کارش مستقل از فضاست و امروز مختص به برنامهریزی آموزشی است.
عصاره خاطرنشان کرد: مقصد پژوهشگاه، پژوهش در برنامهریزی آموزشی است و بهترین سرمایهگذاری در دنیای امروز سرمایهگذاری انسانی در آموزش و پرورش است و چشم وزارت آموزش و پرورش پژوهشگاه است.