طرح الگوی عملیاتی برنامه درسی الکترونیکی رونمایی شد
تاریخ 26 آذر, 1399 - 10:47.
همزمان با روز پژوهش، الگوی عملیاتی برنامه درسی الکترونیکی با حضور مسؤولان سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، این الگوی عملیاتی با همکاری دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان و به مسئولیت دکتر مهدی واحدی استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی و با مشارکت اساتید مختلف بعد از انجام مراحل مختلف پژوهشی و چندین مرحله بازبینی؛ امروز چهارشنبه 26 آذرماه و همزمان با هفته پژوهش توسط دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و دکتر علی محبی معاون برنامهریزی درسی و تولید بستههای تربیت و یادگیری و مهندس محمد علویتبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی و دیگر مدیران سازمان به صورت رسمی رونمایی شد.
دکتر واحدی در مراسم رونمایی گزارشی از فرایند اجرای اقدامات پژوهشی و آمادهسازی آن ارائه کرد.
وی افزود: ما در این الگو به برخی پرسشهای اصلی همچون الگوی این برنامه الکترونیکی با الگوهای برنامه درسی که در داخل یا خارج از کشور وجود دارد چگونه خواهد بود؟ این الگو از نظر مبانی دارای چه ویژگیهایی میتواند باشد؟ آیا برنامه درسی الکترونیکی از نظر مفاهیم و مصادیق با دیگر الگوها تفاوت دارند؟ پاسخ داده شده است.
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه در بخش مبانی این الگو به سه ساحت مبانی فلسفی، فناوری و یادگیری الکترونیکی پرداخته شده است، یادآور شد: در این الگو، الگوی اختصاصی برنامه درسی الکترونیکی را مدنظر داشتیم.
دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: آنچه امروز رونمایی میشود پدیده علمی آموزشی نوینی است و مسبوق به سابقه هم نیست. من پیشتر در گفتوگو با همکاران گفتهام که ما قبل از تولید محتوای الکترونیکی باید به سراغ برنامه درسی الکترونیکی برویم که آن هم لازم است بر اساس تحقیق انجام شود. در ادامه این برنامه نیز باید شاهد تولید محتواهای الکترونیکی در حوزه برنامه درسی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما طالب تولیدات صرفاً علمی نیستیم بلکه طالب تولیداتی هستیم که علم و ارزشهای ما را درهم آمیزد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: مستقیماً نباید به سراغ تولید محتوای الکترونیکی برویم قبل از آن باید الگو و استاندارد برنامه درسی الکترونیکی مبنا باشد که این الگو با تعهد ویژه به اسناد بالا دستی تدوین شد. این محتوا مبنای تدوین برنامهی درسی الکترونیکی برای مؤلفان خواهد بود.