راهبردهای زیرنظام برنامهی درسی در چرخشهای تحولآفرین، ابلاغ شد
تاریخ 3 شهريور, 1400 - 10:39.
از سوی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی "چرخشهای تحولآفرین در زیرنظام برنامهی درسی" به سطوح مدیریتی و کارشناسی این سازمان ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، صبح امروز بهمنظور تجدید میثاق در مسیر فعالیتهای تحولی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، راهبردهای چرخشهای تحولآفرین در زیرنظام برنامهی درسی ابلاغ شد.
دکتر حسن ملکی در این ابلاغ ضمن تقدیر از تلاش و همّت همهی سطوح علمی و کارشناسی این سازمان، تأکید کرد: باید از مهر و صمیمیت سازمانی صیانت کنیم و همدیگر را در سایهی مودّت دینی دلگرم نمائیم. با آرزوی سلامت و عزّت برای تک تک همکاران، چرخشهای تحولآفرین در زیرنظام برنامهی درسی تقدیم میشود تا یادآور میثاقی باشد که در راه تحول پذیرفتهایم. بدون شک این چرخشها، زمانی مبارک و مقبول خواهند بود که با روح فطرتگرایی توحیدی پیوند بخورند و دانشآموزان را "متفکّر متدیّن" پرورش دهند.
رییس سازمان پژوهش چرخشهای زیرنظام برنامهی درسی را در قالب راهبرد بدین شرح اعلام کرد:
حرکت سازمان:
- از برنامهی درسی "موضوعمحور" به برنامهی درسی "مبتنی بر ساحتهای تربیت" برای کسب شایستگیها
- از برنامهریزی درسی کاملاً "متمرکز" به برنامهریزی درسی "متکی بر مشارکت مؤثر ارکان و عوامل سهیم در تربیت" در تمام سطوح
- از برنامهی درسی "تک وجهی" به برنامهی درسی "چند وجهی" (ساختار مثلثی)
- از برنامهی درسی "نتیجهمحور" به برنامهی درسی "پیامدمحور" (تحقق شایستگیها در سطح محصول، سطح برونداد نظام و پیامد آن در سطح جامعه)
- از یادگیری موضوعات به فرآیند دستیابی به اندیشهورزی و درک معنا
- از جداسازی برنامههای آموزشی و پرورشی به برنامهی درسی یکپارچه
شایان ذکر است گروههای علمی در دفاتر برنامهریزی و تألیف این سازمان مبنای حرکت تحولی را بر پایهی اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت کشور همچون سند برنامهی درسی ملی و سند تحول بنیادین بنا نهادهاند.
انتهای پیام