ضرورت بهرهمندی از تخصص جوانان متعهد و انقلابی در حوزههای سنجش، پژوهش و تولید محتوی
تاریخ 12 بهمن, 1400 - 17:30.
وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت بهرهمندی از تخصص جوانان متعهد و انقلابی در حوزههای سنجش، پژوهش و تولید محتوی، تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری؛ در آیین تکریم و معارفه رؤسای «سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی» و «مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی» اظهار کرد: امروز مصادف با ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی است که به واسطه این انقلاب و به برکت جانفشانی شهیدان، از جمله: 36 هزار دانشآموز و 5 هزار معلم شهید، امروز ایران به عنوان یکی از ابرقدرتهای جهان پا به عرصه نهاده و همچنان باقدرت درحال پیشروی است.
نوری افزود: با پژوهش و مطالعه در سیره حضرت امام(ره) به این نتیجه خواهیم رسید که امام، بنده خدا بود و چون بنده خدا بود خداوند او را صاحب قدرت کرد و در دنیا به مقامی عظیم و بزرگ رسید.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در وصیتنامه خود میفرمایند: «با دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار، به دیدار حق میروم»، بیان کرد: انسان وقتی به اطمینان قلبی میرسد؛ جایگاهی پیدا میکند که میشود او را خدا صدا زد. ذکر خدا در دل انسان، آرامش را ایجاد میکند و امام(ره) و نیروهای راستین ایشان، اینگونه بودند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: «نظام تعلیم و تربیت امام خمینی(ره)» و «نظام حکومت داری» ایشان یک حرکت آگاهانه و جدی بود که هم مردم و هم حکومت در آن ذینفع بودند و به هر دو اهمیت داده میشد و هر یک شاخصهای مربوط به خود و جایگاه خود را دارند، لذا اگر ما هم در نظام تعلیم و تربیت که ذیل نظام اسلامی است، الگویی اسلامی و بومی طراحی کرده و براساس آن پیش برویم، نظام تعلیم و تربیت کارآمدی خواهیم داشت و مطمئن باشیم که هرجا از الگوهای غیراسلامی و بیگانه استفاده شده است به ناکارآمدی رسیدهایم.
عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، تلاش کنیم تا از جوانان متعهد و انقلابی در حوزههای پژوهشی و تولید محتوی با نظارت استفاده کنیم.
وی گفت: در حوزه مرکز سنجش، باید این مرکز علاوه بر سنجش به «پایش» هم بپردازد، برای مثال در حال حاضر، موضوعاتی مانند: رتبهبندی معلمان و شرایط همکاران فرهنگی حائز رتبه در این طرح، شاخصهای شایستگی مدیران مدارس برای ارتقای کیفیت علمی، آموزشی و تربیتی مدارس، زیرساختهای حذف کنکور و آثار آن بر دانشآموزان، جزو موضوعاتی است که باید پایش شود.
نوری در پایان گفت: این موارد توقع و انتظارات سند تحول بنیادین از دستگاه تعلیم و تربیت است و باید به صراحت و دقت پیگیری و مطالبه شود.
گزارش تصویری آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در اینجا قابل مشاهده میباشد.
انتهای پیام