ارسال نظر



توجه ویژه به دانش‌آموزان دیرآموز و دارای نیاز ویژه در طراحی برنامه درسی

با حضور رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی تعمیق تعاملات دو سازمان بررسی شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نشست مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی  با حضور رؤسا و مدیران دو سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست به‌منظور هم‌افزایی ظرفیت‌های دو سازمان؛ مأموریت سازمان پژوهش در تعامل با سایر بخش‌های وزارت آموزش و پرورش را در دو حوزه پژوهش و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و حوزه برنامه‌ریزی و تولید محتوا برشمرد. وی با معرفی اجمالی ظرفیت‌های دفاتر سازمان در حوزه تولید محتوای آموزشی، جشنواره‌ها و توزیع و چاپ کتاب درسی؛ بر تقویت همکاری‌های دو جانبه تأکید کرد.

در ادامه دکتر حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این نکته که سازمان آموزش و پرورش استثنایی یک سازمان تخصصی است و وجه تخصصی فعالیت‌های عام وزارت آموزش و پرورش در مواجهه با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این سازمان انجام می‌شود؛ گفت: در خصوص سیاست‌های عمومی از سایر حوزه‌های آموزش و پرورش همچون فنی‌وحرفه‌ای؛ پژوهشی، ‌ پرورشی، ‌ابتدایی و... و ظرفیت سایر معاونت‌های وزارتخانه استفاده می‌کنیم اما در بخش هویت اختصاصی؛ متناسب با نیاز دانش‌آموزان با نیاز ویژه، جایگاه ما در این سازمان تعریف می‌شود. وی اشاره کرد بر اساس آمار نیم درصد از دانش‌آموزان کشور، دانش‌آموزان با نیاز ویژه است.

در ادامه رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان برخی گزارشات و الزامات مورد نیاز در توجه به دانش‌آموزان با نیاز ویژه خواستار گسترش همکاری‌های دو سازمان شد.

 

 

کارشناسان و مدیران حاضر در این نشست برخی مسائل مربوط به حوزه ثبت نام و سفارش کتاب درسی برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه، توانمندسازی آموزشی و مهارتی معلمان مدارس استثنایی در حوزه طراحی محتوای برنامه درسی، ‌ توجه به دانش‌آموزان دیرآموز در طراحی محتوای کتاب‌های درسی، ‌مشارکت کارشناسان آموزش استثنایی از محتوای آموزشی سازمان پژوهش و توجه به کیفیت تصویرگری، ‌صفحه‌آرایی در طراحی کتاب‌های درسی ویژه نابینایان و فراگیران جسمی و حرکتی همچنین استفاده از تمهیدات لازم در خصوص استفاده نابینایان و ناشنوایان از محتواهای رمزینه پاسخ سریع با استفاده از زیرنویس و گفتار را مطرح کردند.  

در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان دو سازمان نسبت به عملیاتی سازی تعاملات و پیگیری امور تشکیل شود.

انتهای خبر/

 

امتیازی داده نشده
Image CAPTCHA