ارسال نظر



کارگروهی و کارگاهی برنامه جدید درسی دانش آموزان است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه در این راستا کار معلمان راهبری آموزشی و تربیتی است، بر ضرورت اصلاح فرایندهای یاددهی- یادگیری با جهت گیری مشارکتی و تعاملی کردن آموزش همراه با توسعه خلاقیت و نوآوری بر مبنای پژوهش و تحقیق، تاکید کرد.              
وی ادامه داد: درس‌هایی همانند تفکر و سبک زندگی، کار و فناوری، مطالعات اجتماعی از جمله نمونه‌هایی هستند که در سالهای اخیر مورد استقبال معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های آنان قرار گرفته است.        
محمدیان افزود: ایجاد فرصت گفت و گو برای دانش آموزان در فرایند آموزش نقد و بررسی میدان تمرینی برای ارتقاء ضریب تحمل و بردباری و به گزینی برای سازگاری عمومی است.    
وی افزود: در برنامه جدید زبان و ادبیات فارسی علاوه بر مهارتهای چهارگانه خواندن، نوشتن، گوش دادن و سخن گفتن، برمفاهمه زبانی تاکید می‌شود تا دانش آموزان از قضاوتهای شتابزده و سطحی و توقف در ظاهر زبان الفاظ اجتناب کنند و با تامل و اندیشه علاوه بر مفاهیم نهفته در واژگان و جملات، آنان را نیز با امکان تاویل‌های متعدد دریافت کنند.رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اضافه کرد: این کار در شروع برنامه، کاری سخت و دشوار است. اما امید است با آموزش‌های لازم معلمان و درک و حوصله خانواده‌ها، دانش آموزان را با این روش بتوان علاوه بر اهداف اولیه حوزه یادگیری زبان و ادبیات، با کارکردهای ثانوی و اهداف پنهان آموزش‌های زبانی مانند تفکر و اندیشه و به عبارت دیگر' فلسفیدن' آشنا کرد. 
محمدیان با تاکید بر ضرورت «فلسفه برای کودکان» از مراکز پژوهش، اساتید و معلمان با تجربه درخواست همکاری برای توسعه این رویکرد در برنامه‌های درسی کرد و ادامه داد: متون آموزشی نشانگر نصاب علمی و آموزشی کشور است و باید در آن تراز علمی در سطح ملی حفظ و قابل رقابت با متون آموزشی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید در سطح منطقه و بین الملل با شرکت در مسابقات جهانی مانند المپیادها و یا آزمون‌های بین‌المللی مانند تیمز و پرلز به اهداف تعیین شده در چشم انداز بیست ساله کشور دست یابند. 

Image CAPTCHA