پژوهشها نباید پشت ویترین یا میز مدیران قرار گیرند
تاریخ 17 دى, 1394 - 10:09.به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجتالاسلام والمسلمین دکترمحیالدین بهرام محمدیان درهمایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان اظهار کرد: هماکنون پژوهش در آموزش و پرورش به خصوص در فرایند سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پژوهش را در چند مرحله پیگیری میکنیم، بیان کرد: ابتدا باید مبنای کارهایی که در آموزش و پرورش اتفاق میافتد مبتنی بر پژوهش باشد چرا که این پژهشها میتواند از بروز بسیاری از آسیبها جلوگیری کند.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کارهایی که بدون پژوهش انجام شود، بدون شک کارهایی بیکیفیت هستند بنابراین پژوهش ها میتوانند از آسیب زدن به کارها جلوگیری کند و بر همین اساس، میثاق ما با همکاران این است که پژوهش را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
وی افزود: نکته مهم دیگر این است که باید روشهای پژوهشی را به نسلهای آینده بیاموزیم چرا که اگر انتظار داریم که در آینده پژوهشگران خوبی داشته باشیم، باید آنها را با فرایند پژوهش آشنا کنیم.
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان تصریح کرد: معتقد هستیم که محتوای آموزشی ما از پایه اول تا نهم این فرایند را برای دانشآموزان ما فراهم کرده است و انتظار ما از معلمان این است که تنها انتقالدهنده مفاهیم کلی نباشند چرا که نگاه ما نسبت به معلمان متفاوتتر از گذشته شده است.
وی بیان کرد: امروز باید با استفاده از دادههای آموزشی و با تاکید بر پژوهش در بستر فرهنگ میوه تربیتی بچینیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از موضوعات در هالهای از ابهام قرار گرفتهاند مانند اینکه کدام صنعت کشورمان توسعه پیدا کرده است و یا منابع سرمایهگذاریهای ما باید در کدام قسمت باید قرار بگیرند، که پژوهشگران باید به این موضوعات توجه کنند.