ارسال نظر



ارتقای فعالیت های پژوهشی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، دکتر علیرضا عصاره در محل پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهشگاه را مهمترین کانون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش و مسئول پاسخ گویی به بخشی از نیازهای تحقیقاتی کشور در حوزه تعلیم و تربیت معرفی کرد.

وی انجام تحقیقات بنیادی، کاربردی و توسعه ای در زمینه مسائل تعلیم و تربیت، شناسایی و رفع نیازهای پژوهشی آموزش و پرورش، فراهم آوردن امکانات برای توسعه و گسترش پژوهش در کلیه سطوح نظام آموزشی و زمینه سازی برای ارتقای کیفی تحقیقات را از اهم اهداف و برنامه های آموزش و پرورش ذکر کرد.

عصاره اجرای کامل سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش را مستلزم گسترش عرصه اختیارات و دامنه نفوذ پژوهشگاه، توسعه عرصه پژوهش و پژوهشگری، اختصاص منابع بهینه و مناسب، اشاعه و کاربست به هنگام یافته های پژوهشی و همکاری و مشارکت پژوهشگران و معلمان فرهیخته دانست و اظهار داشت: طراحی و اجرای پژوهش های علمی و اقدام پژوهی منجر به گسترش فرهنگ پژوهش در فضای تعلیم و تربیت کشور شده و در راستای آن نیز روش های نوینی فراروی پرورش دانش آموزان پرسشگر و پژوهنده ترسیم می گردد.

این مقام مسئول از آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد تعلیم و تربیت کشور یاد کرد و افزود: پرورش نوباوگان و تربیت نیروی انسانی سایر دستگاه ها بر عهده این نهاد وسیع است، لذا نقشی عظیم در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و سیاسی در کشور بر عهده دارد.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از بهترین و برجسته ترین فکرها برای طراحی زمینه های آموزشی و پرورشی کشور خاطر نشان کرد: دستگاه عظیم آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین و سیاست های مقام عالی وزارت همواره در تلاش برای پرورش علم در حوزه های تعلیم و تربیت و علوم تربیتی است.

وی بررسی و شناسایی نیازهای پژوهشی مرتبط با آموزش و پرورش، اجرای طرح های پژوهشی بنیادی، کاربرد و توسعه ای و فراهم آوردن امکانات لازم و متناسب با فعالیت های پژوهشی مرتبط را برخی از وظایف پژوهشگاه اعلام و ادامه داد: مهیا نمودن بستر مناسب برای ارتقای فعالیت های پژوهشی از جمله اهداف مهم پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است.

علیرضا عصاره در پایان پژوهشگاه تعلیم و تربیت را به عنوان نهادی تاثیرگذار در ارتقاء و افزایش سطح دانش و عملکرد معرفی و اضافه کرد: فراهم نمودن بستری مناسب به منظور تبادل نظر بین پژوهشگران، برنامه ریزان و صاحب نظران امر تعلیم و تربیت برای ارتقای کیفی برنامه های علمی و دستاوردهای پژوهشی در مسائل اساسی و کیفی آموزش و پرورش از دیگر فعالیت های مهم پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به حساب می آید.

4
امتیاز: 3.8 (5 رای)
Image CAPTCHA