ارسال نظر



نشست علمی بررسی" جایگاه رسانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش "برگزارشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، نشست علمی بررسی " جایگاه رسانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش " با حضور دکتر شهناز هاشمی بعد از ظهر امروز شنبه 8 اسفند ماه در سالن جلسات پژوهشگاه واقع درخیابان ایرانشهر شمالی، کوچه خسرو(شهید دهقان نیا)، پلاک 6، طبقه 6، برگزار شد.

دکتر هاشمی عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، ضمن ارائه تعاریفی از تربیت رسمی و عمومی با استناد به سند تحول، تربیت رسمی را متاثر از 4 عامل اساسی حاکمیت(دولت)، خانواده، رسانه و نهادهای غیر دولتی مانند انجمن های مردم نهاد دانست که همسویی آن ها سبب ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش می شود.

وی در تعریف تربیتِ رسمی با استاناد به سند تحول بنیادین گفت: تربیتِ رسمی بخشی از یک جریان سازماندهی شده، عادلانه، قانونمند، همگانی، الزامی با محوریت دولت اسلامی- ایرانی همراه با توجه به هویت متربیان برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است. 

وی همچنین تعریفی از تربیت غیر رسمی ارائه و رسانه ها را فرصتی مغتنم ارزیابی کرد که در جهان کنونی می توانند درخدمت دستگاه تعلیم و تربیت قرار گرفته و مهمترین نقش را در شکل دهی و مهندسی رفتار جامعه ایفا نمایند.

هاشمی با استناد به سند تحول بنیادین و مبانی نظری آن افزود: این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که لازم است جلساتی مکرر با حضور کارشناسان، صاحب نظران و تدوین کنندگان سند تحول بنیادین، جایگاه رسانه پیگیری و استمراریابد. 

 

 
4
امتیاز: 4 (2 رای)
Image CAPTCHA