ارسال نظر



نوجوانان، نیازمند غذای فکری رنگین کمانی هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان تصریح کرد: معلم و مربی با انسانی روبروست که دارای اختیار است و این گونه نیست که مثلا در آهنگری یک قطعه را به گیره می‌بندیم، هیچ تکانی نمی‌ خورد و به هر شکل که دوست داریم آن را در می آوریم. اما در مورد انسان نمی‌شود اینگونه عمل کرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهم بگویم امور تربیتی در آینده باید چگونه باشد، باید بگویم امور تربیتی باید بتواند به نیازهای اساسی دانش آموزان متناسب با سلیقه و ذائقه آنها و با نگاه کارشناسی پاسخ دهد و غذای رنگین‌ کمانی فکر درست کند؛ نمی‌ شود به عنوان مثال به همه گفت فقط پرتقال بخورید بلکه باید میوه های متنوعی بچینیم تا هر کس مطابق ذائقه‌ای که دارد از آن استفاده کند؛ البته باید چیدمان هم درست، سالم وکاملا بهداشتی باشد.

وی توصیه کرد: وقتی دانش‌آموزی ورزش را دوست دارد نیاید او را اجبار کنیم که در گروه سرود باشد، یا وقتی که در گروه سرود هست وادار کنیم که نقاشی بکشد، در حقیقت مجموعه این فعالیت‌های هنری، فرهنگی، ورزشی و آموزشی باید از منبع و سرچشمه ای سالم و پاک باشد که بتواند به تمام ذوق‌ها جواب دهد و در عین حال آسیبی به وی نرساند. لذا به تعمیم فعالیت‌های پرورشی در همه لایحه‌های آموزشی معتقدم و نقش مربیان اینجا ‌ برجسته است که بتوانند درست ساماندهی نمایند.

امتیازی داده نشده
Image CAPTCHA