تربیت بدون خواست متربی امکان پذیر نخواهد بود
تاریخ 2 تير, 1395 - 11:05.به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر سید کاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش درمراسم نکوداشت انتشار صدمین شماره رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی که با حضور مولفان در سالن اجتماعات سازمان پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: یادگیرنده تا نخواهد، یاد نمی گیرد. معلمی ظرافت می خواهد، باید تبیین و تحلیل شود و از طریق عوامل برانگیزاننده، متربی را تشویق به یادگیری کرد.
وی با اشاره به تفاوت های ایجاد شده در زمان حاضر و 40 سال قبل اضافه کرد: رشد فزاینده تکنولوژی، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی شرایطی را فراهم نموده که باید در محتوای آموزشی و شیوه های تدریس آن تجدید نظر شود.
وی با تاکید بر ضرورت انجام پژوهش های میدانی با عنوان« نیازهای روحی و روانی نواجوانان» اضافه کرد: باید با استفاده از یافته های پژوهشی و برنامه ریزی های حسب شده و دقیق بتوانیم پاسخ گوی سئوالات و ابهامات ذهنی نسل نو باشیم.
وی با نقد نگاه صفر و صدی به نتایج پژوهشی کشورهای غربی، افزود: همه این تحقیقات دور ریختنی نیست و برخی از آن ها ریشه در خردورزی و عقل گرایی دارد و می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی با گرامیداشت یاد زنده دکتر شکوهی(اولین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب)که مدرس ریاضی بود ولی به پرورش معلم دینی و قرآن اهتمام می ورزید و رشته تربیت معلم دینی و قرآن را در مراکز تربیت معلم ایجاد کرد، تصریح کرد: بچه ها بیشتر از رفتار ما درس می گیرند تا سخن ما. لذا مسئولان باید در درجه اول خود عامل به تعالیم و ارزش های اسلامی باشند، تا نسل نو شاهد دو گانگی بین قول و فعل آن ها نباشد.