ارسال نظر



تا می توانید بدون توجه به حصار زمان و مکان بنویسید و نگران نقد آن نباشید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی، دکتر محمدرضا سرکار آرانی در مراسم رونمایی از کتاب «درتمنای یادگیری» که عصر روز چهارشنبه با حضور دکتر محمدعلی نجفی، دکتر سیدکاظم اکرمی از وزرای اسبق آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر تالیف کتب ابتدایی و متوسطه نظری، مدیرکل تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی، امام جمعه آران و بیدگل در سالن اجتماعات شرکت چاپ افست برگزار شد، اظهار کرد: از سه چیز به شدت می ترسم؛ تبلیغ، تهییج، تعجیل و در مقابل با یک چیز عجینم و آن ملامت پذیری است. اما زیر بار آن که هیزم اندیشه ورزان شوم نمی روم.

اندیشه ورز در دل و جانش گفتنی بسیار دارد ولی تا زمانی که در قالب زبان و کتابت در نیامده، قابل بررسی نیست. ولی پس از آن که ظهور و بروز یافت، قابل نقد و بررسی خواهد بود.

وی یکی از ضعف های نظام آموزشی را حافظه محوری و عدم جدیت در نگارش دانست و اضافه نمود: تا می توانید بدون توجه به حصار زمان و مکان بنویسید و نگران نقد آن نباشید. اتفاقا بسیاری از نظریه ها از دل همین نقد و بررسی ها به وجود می آید.

وی با تاکید بر خوب آموختن و خوب عمل کردن، عمل به آموخته ها را گامی فراتر از آموزش توصیف کرد و اضافه نمود: باید رویکرد ما به عرصه عمل کشاندن آموزه ها باشد وگرنه صِرفِ آموختن ارزشی ندارد.

دکتر آرانی با اشاره به رویکرد توسعه تصریح کرد: توسعه واقعی به توسعه خیابان و یا تعداد اتومبیل  نیست. بلکه توسعه واقعی آن است که مسئله پذیر باشیم و جرئت کنیم آن را توصیف و تحلیل کنیم و برای حل آن راهی منطقی ارائه نمائیم.

وی مسئله شناسی را مهمترین گام در توسعه قلمداد کرد و اضافه نمود: مهم این است که بدانیم کجائیم؟، کجا می خواهیم برویم؟، چه داریم؟ و چگونه می توانیم در زمان معینی به هدف مورد نظر برسیم؟. و البته باید در این راه از علایق خود بگذری که خداوند فرمود: لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون.

امتیازی داده نشده
Image CAPTCHA