ارسال نظر



آموزش و پرورش، موثر و پیشرو در ملت سازی و نظام سازی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدیان در پی اظهارنظر برخی از منتقدان کتاب های درسی اعلام کرد: فرزندان ایران اسلامی در مدرسه با مفاهیم ملت ایران، جهان اسلام، برادری و همدلی آحاد مسلمانان و اقوام ایرانی آشنا می شوند و با این هویت رشد می یابند.

برنامه های آموزشی و تربیتی با پذیرش هویت رنگین کمانی اقوام ایرانی، هرگز اجازه افتراق و انشقاق انسجام ملی و دینی را نمی دهد و آموزش و پرورش در ایفای مسئولیت ملت سازی، دولت سازی و نظام سازی موثر و پیشروتر از هر نهاد دیگر است و تحکیم انسجام دینی و هویت ملی از راهبرهای اساسی نهاد تعلیم و تربیت است.

دکترمحمدیان یادآورشد: دست یافتن به اهداف متعالی تعلیم و تربیت اسلامی، بدون توجه به راهکارهای علمی، منطقی و منطبق با نظام معیار اسلامی امکان پذیر نیست و برنامه ریزی در عرصه تعلیم و تربیت نیازمند مطالعات بنیادی و شناخت نیاز حال و آینده و شناخت ویژگی های مخاطب و داشتن حوصله و صبوری در میدان عمل و فراهم آوردن عِدِه و عُدِه مناسب است.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش و نهاد تعلیم و تربیت را نباید در حد یک سازمان اداری و اجرایی تقلیل داد و از راندن این نهاد به دامن سیاست بازی های متداول باید احتراز نمود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد: تنزل جایگاه آموزش و پرورش از یک نهاد فرادست به یک نهاد فرودست حِزبی و گروهی، خسارت ملی و دینی است.

وی افزود: اگر امروز یک یا چند نفر با ایرادگیری های بی مورد و با مورد، قصد بهره مندی گروهی و شخصی داشته باشند، باید یقین کنند که در دراز مدت موجب خسارت و ضرر و زیان ملی خواهد شد.

2
امتیاز: 2 (1 رای)
Image CAPTCHA