ارسال نظر



برای اولین بار صورت می پذیرد: بازخوانی معیارها و برگه‌های ارزیابی آثار همراه با ناشران

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمد ناصری ضمن تاکید بر ایجاد زمینه‌های گفت‌وگوی صمیمانه با ناشران از بازخوانی برگه‌های ارزیابی آثار خبر داد و گفت: «یکی از موضوعاتی که ناشران مطرح می‌کنند درباره معیارها و سنجه‌های داوری است. به این منظور قرار است با همراهی ناشران برگه‌های ارزشیابی را بازخوانی کنیم تا به نقطه‌ای برسیم که بهتر آثار را ارزیابی کنند.»

وی با برشمردن ایجاد چنین فضای صمیمانه‌ای از گام‌های جشنواره افزود: «باب گفت‌وگو با ناشران در فضای دوستانه و علمی و فرهنگی باز شده که از برکات جشنواره است. این گفت‌وگو ما را به هم نزدیک‌تر و صمیمی‌تر کرده به طوری که اکنون می‌توانیم صمیمانه با هم گفت‌وگو کنیم به‌گونه‌ای که قواعد بازی رعایت شود  به این ترتیب به به زبان مشترکی رسیدیم. ما چهار ناشر در آموزش و پرورش داریم که قاعدتاً باید با ماهمراه باشند که البته تا حد زیادی هستند. اما وقتی این ناشران در رده بعد از ناشران خصوصی قرار می‌گیرند به این معنی است به فضای دوستانه و رقابت سازنده و عادلانه نزدیک می شویم.»

دبیر سیزدهمین جشنواره کتابهای آموزشی و تربیتی رشد با اشاره به همراهی خوب ناشران با آموزش و پرورش گفت: «در سالهای نخست برگزاری جشنواره دانشنامه برای دانش‌آموزان از مهم‌ترین خلاءهایی بود که حس میشد. از این رو دانشنامه جزء مطالباتی بود که در ساماندهی مطرح و تکرار می‌شد.

خوشبختانه امروزه ناشران خوب و قوی با سرمایه‌گذاری‌های خوب در این حوزه فعالیت می‌ کنند و کتاب‌های مرجع مختلف در زمینه‌های گوناگون تعلیم وتربیت منتشر می‌کنند. یکی از نتایج این اتفاق  آن است که وقتی پیامی مستمراً از سمت آموزش و پرورش به ناشران داده می‌شود، ناشران وارد این حوزه می‌شوند و در نتیجه به نیازهای واقعی مخاطبان پاسخ داده می‌شود. به نظر من ساماندهی در این موضوع نقش ساماندهی خود را به خوبی ایفا کرده است.»

سیزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، با هدف معرفی آثار استاندارد آموزشی و تربیتی 29 آذر ماه 1395 با معرفی آثار، مولفان و ناشران برگزیده به کار خود پایان می‌دهد. 

2
امتیاز: 2 (1 رای)
Image CAPTCHA