تصویب آیین نامه گروه های آموزشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی
تاریخ 3 بهمن, 1395 - 08:37.
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، عظیم محبی در همایش کشوری خلاقیت و انگیزه در درس عربی ویژه سرگروه های استانی درس عربی که به میزبانی استان فارس برگزار شد، اظهارکرد: بازگرداندن گروه های آموزشی به اصالت واقعی خود یکی از برنامه های ما در سال های اخیر بوده که با ایجاد 13 دبیرخانه در 13 استان کشور تا حدودی در این زمینه موفق بوده ایم.
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سرگروه درسی هر استان، نماینده درس و معلم و رابط آنها با برنامه ریزان درسی و سطح ستاد می باشد و برای تقویت این شبکه مدیریتی در دوره اول متوسطه تلاش شده تا دبیرخانه های گروه های آموزشی با تغییر رویکرد، نقس ستادی پیدا کرده و بدور از تمرکز در تصمیم گیری ها به صورت مستقل عمل نمایند.
وی تنها وظیفه این دبیرخانه ها را پشتیبانی علمی از فعالیت های گروه های آموزشی عنوان کرد و افزود: دبیرخانه ها به عنوان نماینده استان ها، تلاش می کنند تا زمینه مشارکت در آموزش را تسهیل نمایند .
محبی از تصویب آیین نامه گروه های آموزشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اولین بار پس از انقلاب خبر داد و گفت: با قانونمند کردن گروه های آموزشی و بازگرداندن استقلال عمل به این گروه ها در استان ها، سرگروه های آموزشی هر استان می تواند به صورت مستقل، نقش خود را که همان پشتیبانی علمی با رویکرد مجازی است اجرا نماید.
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در این آیین نامه قلمرو گروه های آموزشی مشخص شده که اصلی ترین و راهبردی ترین وظیفه این گرو ه ها توانمند سازی معلمین براساس برنامه درسی ملی و رویکرد های جدید می باشد.
محبی افزود: با ایجاد این چرخش مدیریتی، گفتمان مشترکی در استان ها شکل گرفته که بر اساس آن سرگروه درسی علاوه بر نظارت، وظیفه راهبری علمی وکیفیت بخشی و رشد شایستگی های علمی معلمان هراستان را برعهده دارند .