ارسال نظر



پیش بینی 80 میلیون نفر- ساعت اموزش ضمن خدمت برای سال آینده

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از خبرگزاری پانا؛ اسفندیار چهاربند صبح امروز چهارشنبه 27 بهمن 95 در ششمین همایش سراسری سالیانه بنیاد ICDL اظهار داشت: ما در حال استقرار پایه های مختلف تحصیلی هستیم که الان به پایه یازدهم در سال تحصیلی آینده رسیده و کتابهای سایر پایه ها هم در حال بازبینی است. ما 550 هزار نفر معلم داریم که این تعداد به شدت نیازمند بازآموزی با هدف توانمندسازی هستند تا بتوانند به پدیده های روز پاسخ مناسب بدهند.

وی افزود: مهمتر از تغییرات محتوایی ما شاهد تغییر و تحول در نیروی انسانی هستیم لذا یکی از ماموریت های دولت توانمندکردن نیروی انسانی است. این کار سخت تر از تالیف کتاب است. چون کتاب نیاز به معلمی دارد که توانمندی پیاده سازی برنامه درسی را داشته باشد، لذا امروز توجه به توانمندسازی نیروی انسانی بیش از برنامه ریزی درسی اهمیت دارد.

رئیس مرکز برنامه ریزی، آموزش منابع انسانی و فناوری اطلاعات با اشاره به همزمان شدن این تحولات با تحولات آموزشی دنیا گفت: این موضوع کار ما را بسیار دشوار کرده است بنابراین باید چابکترین بخش آموزش و پرورش به کار توانمندسازی نیروی انسانی گذاشته شود. امروز توانمندسازی معلم یک استراتژی است.

پیش بینی 80 میلیون نفر-ساعت اموزش ضمن خدمت برای سال آینده

وی ادامه داد: سرعت تغییرات روشهای ضمن خدمت باعث شده ما نتوانیم 40 درصد نیاز را پوشش دهیم. ما برای سال آینده 80 میلیون نفر- ساعت آموزش ضمن خدمت پیش بینی کردیم که این حداقل نیازماست. برای همین 80 میلیون نفر-ساعت اگر فقط بخواهیم از امکانات موجود استفاده کنیم حدود 30 میلیون نفر-ساعت اجرایی نخواهد شد و این اجرا نشدن ظلمی در حق دانش آموز ماست.

چهاربند خاطرنشان کرد: باید هر ظرفیتی که داریم را به کار بگیریم. یکی از ظرفیتهایی که وجود دارد تجربه بنیاد ICDL در برگزاری آزمونهاست. دوستان در بنیاد می توانند ظرفیت خودشان را در برگزاری آزمون ها را به ما اعلام کنند. بنیاد ICDL امروز به عنوان همراه و پشتیبان مناسب می تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری کند. توسعه مراکز سنجش یکی از اولویت ها در توانمندسازی همکاران معلم به شمار می رود.

در فضای مجازی مرزهای زمان و مکان برداشته می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فضای مجازی با پرداختن به آن به عنوان یک پارادایم گفت: تعلیم و تربیت در فضای حقیقی و مجازی به شدت بر هم تاثیر می گذارد. در فضای مجازی مرزهای زمان و مکان برداشته می شود و آموزش رسمی و غیررسمی در هم می آمیزد. اگر پارادایم اصلی را تحلیل نکنیم پرداختن به اجزان آن چندان فایده نخواهد داشت.

ششمین همایش سالیانه بنیاد ICDL با حضور مدیران سازمان پژوهش از جمله محمدیان رئیس این سازمان، ناصری رئیس دفتر انتشارات و تکنولوژی، عصاره مدیر پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و همچنین با شرکت اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی، آموزش منابع انسانی و فناوری اطلاعات، نمایندگانی از نهضت سوادآموزی و مدیران مراکز ICDL سراسر کشور امروز چهارشنبه 27 بهمن 95 در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد.

امتیازی داده نشده
Image CAPTCHA