28 عنوان کتاب برای پایه یازدهم در دست تالیف است
تاریخ 23 اسفند, 1395 - 19:19.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، آخرین جلسه هیئت امناء سازمان پژوهش در سال 95 با حضور دکتر دانش آشتیانی ساعت 14 الی 17 روز دوشنبه 23 اسفندماه در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
ابتدا حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان پس از اراپه گزارشی اجمالی از برنامه های سال جاری اظهار کرد: مبنای ما در برنامه ریزی، همواره سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری، سیاست دولت تدبیر و امید مبنی و اسناد بالادستی بوده و بودجه ریزی نیز بر مبنای عملکرد بوده است و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نخستین دستگاه هایی در مجموع دولت بود که بودجه ریزی سالانه خود را برمبنای عملکرد تنظیم نمود که دو سال پیاپی موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس شده است.
وی افزود: امسال نیز علاوه بر انجام برنامه های جاری، استانداردسازی فضا و تجهیزات، بازنگری برنامه های دوره ابتدایی با توجه به تکمیل فرایند استقرار 6 پایه در آن، طراحی و توسعه بسته های آموزی، توسعه شبکه ملی ایران (رشد)، استانداردسازی هدایت و تشویق ناشران و فعالان آموزشی به تولید بسته های آموزشی متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان، طراحی محتواهای کمی و کیفی در رسانه های مجازی با همکاری مراجع ذیربط، متناسب سازی حجم، ساعات و محتوای آموزشی با توجه به سن و پایه تحصیلی و تفاوتهای فردی به ویژه هویت ملی- اسلامی، نقد و بررسی کتاب های درسی را پیش رو داریم.
دکتر محمدیان با بیان این نکته که امسال تغییرات کتب درسی به پایه یازدهم رسیده، اضافه کرد: 28 عنوان کتاب برای پایه یازدهم و به موازات آن 26 عنوان کتاب برای پایه دوازدهم در دست تالیف و آماده سازی است و تلاش می کنیم به رغم دشواری مسیر در اواخر شهریور ماه 96 برای توزیع آماده شود.
وی تصریح کرد: نکته بعدی برنامه پیش دبستانی است که بر اساس سیاست یک پارچه سازی باید مطالعات مقدماتی انجام گیرد و بر اساس نتایج حاصله از آن تولید محتوا صورت پذیرد.
معاون پژوهش وزیر با اشاره به استقرار نظام 3-3-3-3، افزود: براساس نظام دوری مقرر شد مطالعاتی صورت پذیرد تا به به جای 3 کتاب در هر دوره 3 ساله، مطالب آن در یک کتاب تلفیق و تجمیع شود و پس از اجرای آزمایشی در صورت موفقیت به کل کشور تعمیم یابد.
وی با بیان اینکه سامانه استانداردی برای معرفی محصولات آزمایشگاهی و کارگاهی آموزشی طراحی شده، افزود: تولیدکنندگان مواد آموزشی و کمک آموزشی (اعم از بخش خصوصی و دولتی) می توانند تولیدات خود را در آن عرضه کنند و مدیران مدارس نیز با آگاهی از کم و کیف آن نسبت به سفارش خرید لوازم مورد نیاز مدرسه خود اقدام نمایند.