«کار» اگر برای خدا باشد، ماندگار خواهد بود
تاریخ 31 خرداد, 1396 - 11:13.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکترمحی الدین بهرام محمدیان در دیدار صمیمانه با مدیرعامل و کارکنان موسسه فرهنگی برهان (انتشارات مدرسه) که صبح روز سه شنبه 30 خرداد ماه صورت گرفت، اظهار کرد: تولیدات فرهنگی امر مهمی است، اما ایجاد بازار مصرف محصولات فرهنگی بسیار مهمتر است.
وی با اشاره به ماندگاری آثار معنوی خلق شده در طول تاریخ، اضافه کرد: ما هرچه قدر بتوانیم بیشتر کارهایمان را با خدا گره بزنیم ماندگاری کارهایمان زیادتر میشود. زیرا همه عالم در حال گذر و تمام شدن است و هیچ چیز باقی نمیماند الا او.
دکتر محمدیان ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم توصیف کرد که انسان رنگ آنچه انجام میدهد را خدایی کند، در واقع ماه رمضان مدرسهای است که نشان میدهد چگونه کارهایمان را خدایی کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: کارهایی که در ماه مبارک رمضان انجام میدهیم یا کارهای ناپسندی را طرد میکنیم و یا اتفاقاتی که در این ماه صورت میپذیرد نشان میدهد که میتوان در سایر اوقات نیز این روند را ادامه داد. از اینرو ماه مبارک رمضان مدل کوچکی از زیست بهشتی در یک زمان آسمانی است که میتوان به زمانهای دیگر نیز آن را منتقل کرد. لذا باید تلاش کرد کارهایی را که انجام میدهیم برای رضای خدا انجام شود و با نیت انجام کار برای خداوند تبارک و تعالی کار را به انجام برسانیم.
معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان و کارکنان انتشارات مدرسه از بدو تأسیس تا به امروز، اضافه کردند: وضعیت امروز انتشارات مدرسه مدیون تلاشها و کارهایی است که این افراد از ابتدا تا اکنون انجام دادهاند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه مدیرعامل جدید{آقای شاه آبادی}، از دو ویژگی برخوردار است. یکی اهل قلم بودن و دیگری اهل نشر بودن که هر دو برای این انتشارات حائز اهمیت است.
دکتر محمدیان با اشاره به اهداف تاسیس انتشارات مدرسه یادآور شد: تولید امر مهمی است. اما ایجاد بازار مصرف مناسب برای محصولات فرهنگی بسیار مهمتر از آن است. تولید میکنیم که به دست مخاطب برسد. انتشارات مدرسه هم باید تولید کند و نشر دهد؛ ضمن اینکه نگاه انتشارات مدرسه «بازاری» نیست، و قرار نیست به هر قیمتی محصول خود را بفروشد و یا هر چیزی را بفروشد. بهترین سود ما آن است که محصولات فرهنگی خوب را به دست مخاطب برسانیم.
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی در پایان دیدار خود برای انتشارات و کارکنان آن آرزوی موفقیت کردند.