ارسال نظر



جدید ترین نشریه الکترونیکی چشم انداز آموزشی منتشر شد

چکیده:

    درک آگاهانه از پیشرفت های یادگیری می تواند منجر به بحث های سازنده تر درمورد کار دانش آموزان شود. هر روز دانش آموزان کلاس های سراسر جهان مقدار زیادی از کار را در قالب تکالیف، پروژه ها، برگه ها و سایر محصولات انجام می دهند. اما چگونه مربیان می توانند قدرت این منبع غنی از  داده را شکوفا کنند؟ چگونه می توانیم هدف از فعالیت دانش آموزان را از اثبات  مهارت و خبرگی، به بهبود یادگیری تغییر داد؟( ( Deuel, Nelson, Slavit,& Kennedy،2009.
   نویسندگان در این مقاله ابتدا با طرح یک سناریو، رویکرد سنتی نتایج  حاصل از فعالیت دانش آموزان در درس ریاضی  در مورد اندازه گیری مساحت را مورد توجه قرار داده سپس با بیان اینکه چگونه آشنایی معلمان با مقوله توالی یادگیری به عنوان ابزاری ارزشمند و بالقوه، می تواند آنها را در شناسائی نتیجه کار دانش آموز با سطوح متفاوت توسعه خبرگی، یاری رساند تا آموزشی هدفمندتر و فردی شده ای را طراحی کند، می پردازد. در پایان ضمن ذکر  نتیجه قسمتی از یک مطالعه پژوهشی که در سالهای 2014-2015، روی تعدادی از معلمان آمریکا و استرالیا، با هدف ارزشیابی بینشی چگونه  توالی یادگیری دانش آموزان را میسر می سازد، انجام شده است ، به موانع استفاده گسترده از این توالی ها، شامل: کمبود منابع لازم برای تداوم دوره توسعه حرفه ای و همسو نبوده توالی های یادگیری با برنامه درسی موجود، سنجش ها و مواد و مطالب آموزشی اشاره می شود. و  بر آموزش و کار نزدیک با معلمان در حین آشنا شدن آنها با توالی یادگیری ها و تلفیق توالی ها در عمل(تدریس) برای برآوردن انتظاراتی که از آن ها جهت کمک به  معلمان و نهایتا به دانش آموزان داریم، تاکید می نمایند.

در این شماره ترجمه مقاله «عناصر اصلی یادگیری» به قلم جنیفر ال کوبریل ترجمه سهیلا غلام آزاد منتشر شده که pdf مقاله در نشانی ذیل(PDF icon 8255 ترجمه.pdf) قابل دسترس است.

امتیازی داده نشده
ضمیمه(پیوست): 
Image CAPTCHA