رویکرد برنامه درس ملی دستاورد مطالعات 10 ساله سند نویسی تحول بنیادین است
تاریخ 10 دى, 1396 - 10:41.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عموی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان دکتر محمدیان در نشست دو روزه هم اندیشی مدیران و روسای مناطق و شهرستانهای استان افزود : برنامه درس ملی مدارس را به مدرسه زندگی تبدیل می کند .
وی خاطرنشان کرد : زندگی طیبه مهم است ودستیابی به آن در راستای شکوفایی فطرت خواهد بودو این برنامه وسند چند کلید واژه ابداعی دارد و در نظام پرورشی دیگر کشورها دیده نمی شود .
معاون وزیر ورییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : آموزش و پرورش در حوزه شکوفائی فطرت به ارتباط و تکامل پنج عنصر تفکر، ایمان ،علم و معرفت و اخلاق کمک می کند .
حجت الاسلام محمدیان این پنج عنصر را در خدمت عمل دانست و اظهار داشت: عمل یعنی کاربرد همه آنها در عرصه حیات مبتنی بر اخلاق و ارزش های اخلاقی است .
وی بیان کرد: حرف های سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی برای دیگر کشورها دارای جاذبه است .
دکتر محمدیان افزود: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین 11حوزه یادگیری (قرآن و معارف اسلامی ،حکمت و تفکر ،زبان و ادبیات فارسی،علوم انسانی و علوم اجتماعی ،علوم تجربی،فرهنگ و هنر و تمدن،کارو فناوری و مهارت زندگی ،بهداشت و سلامت و تربیت بدنی )پیش بینی شده است .
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت : کتاب درسی مثاب علمی یک کشور است و باید مطالعه این کتب دانش علمی را ارتقاءو نیازهای پایدار کشور را رفع کند .
وی کار آفرینی را به عنوان یک نیاز برای بقا و پیشرفت جامعه مهم دانست و در این راستا انگیزه و خودباوری دانش آموزان و پرورش خلاقیت و نوآوری آنها را وظیفه آموزش و پرورش عنوان کرد .
معاون وزیر ورییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش افزود: اشتغال زایی نیز مقوله مهم و ارزشمندی است اما با کارآفرینی تفاوت دارد زیرا کارآفرین حتما باید یک ایده نو و خلاق را بپردازد و این نگاه نو و خلاقانه است که میتواند فرصتهای بسیار خوبی را برای جوانانی که وارد فضای کسب و کار میشوند، با الگوهای مدرن و جدید مهیا میکند.
دکتر محمدیان اظهار کرد: در حوزه کار و فناوری سیاست آموزش و پرورش تا سال 1400نهادینه شدن موضوع آموزش های فنی و حرفه ای و کار و کار آفرینی در دوره ابتدائی است .
وی گفت: با توسعه هنرستانها با توجه به مزیت و قابلیتهای استان رشته های فنی و حرفه ای را افزایش و هنر جوها را در این راستا آموزش و مهارت بیاموزیم.