۷۴ مصداق از ساحتهای ۶ گانه تعلیم و تربیت
تاریخ 3 تير, 1397 - 07:55.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تاکنون دو بخش مصاحبه با حجتالاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و وزارت آموزش و پرورش درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با عنوان «تنها کتابی که با همکاری 600 نفر تدوین شد/ داروی بسیاری از آسیبهای کشور را در این سند جستوجو کنید» و «آسیبهای نظام آموزش غربی در ایران با احترام رفتاری به وصایای امام(ره) قابل درمان است» منتشر شد.
مصاحبه سوم را در این خصوص بخوانید:
حجتالاسلام والمسلمین درودی در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: در ادامه مباحث دو بخش گذشته پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نوبت به حلقه واسط بین مبانی نظری و راهکارهای سند رسیده است؛ چراکه عدم وجود این حلقه میانی سبب شده است اشکالات و ایراداتی نظیر ایدئولوژیک بودن و نامفهومی بخشی از این سند مطرح شود که در جای خودش به طور مفصل به آن پرداخته می شود اما در این بخش به مباحثی جهت اهمیت و عظمت سند با عنوان مصادیق ساحتهای 6گانه در قالب یک مقدمه و 3 فصل بحث می شود که میتواند پاسخی به برخی از اشکالات بر سند هم باشد.
وی با طرح این پرسش که چه نسبتی میان مبانی نظری و راهکارهای آن موجود است تا بتوان یک آموزشگاه و آموزشهای آن را متحول کرد، گفت: در هر مدرسهای فیما بین مربی و متربی یک سلسله مباحث نظری وجود دارد که غنای آنها سطح روابط در آموزشگاه را تعیین میکند.