«کارورزی » بهترین جایی که پیوند بین دانش و مهارت اتفاق می افتد
تاریخ 10 شهريور, 1397 - 14:26.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه فرهنگیان در نخستین نشست کارورزی در این دانشگاه گفت: سختترین کار، تربیتمعلم، معلمی و حضور در کلاس بوده و آموزشوپرورش، کاری تماموقت است.
دکتر خنیفر، کارورزی را گرانیگاه حرفه مقدس معلمی برشمرد و افزود: کارورزی، لنگر عمل و درنگ در تجربه کاری است.
وی با بیان اینکه فراگیران، منبعی لبریز از سؤال هستند، اظهار کرد: معلم شایسته، کسی است که با طرح سؤال، بذر پرسش را در ذهن دانش آموزان میکارد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، کارورزی را کارگاه خودباوری برای معلم آینده و عبور از مرحله نظر به عمل دانست و تصریح کرد: دوره طلایی کارورزی در دهه 60 و 70 رقم خورد که طی آن کارورزی در قالب چهاربخش؛ تعریف اهداف و مراحل؛ حضور در کلاس درس، ایفای نقش تدریس و گزارشنویسی شکل میگرفت.
وی با بیان اینکه مسیر کارورزی از سال 91 در دانشگاه فرهنگیان تغییر یافته، گفت: این مسیر در جایی عمق پیدا کرده و در بخشهایی نیز نقد بر آن وارد است. کارورزی مرحله رسیدن به واقعیت معلمی و تجربهاندوزی است.
دکتر خنیفر، سهم چهار درصدی مهارتآموزی در کتب درسی را از مشکلات اساسی کتابها دانست و اظهار کرد: مهارتورزی برای معلم از واجبات است. فراگیر همیشه باید آماده یادگیری باشد.
وی کارورزی را فرصتی برای امکانسنجی، حصول اطمینان از رسش، یادگیری خود نظارتی، عمقبخشی به آموختهها و دوره خود اکتشافی برشمرد و گفت: دانشجو معلم در این دوره متوجه مهارت پنهان و استعدادهای خود میشود.