ارسال نظر



کتاب‌های نامناسب و غیراستاندارد به فرایند آموزش آسیب می‌رساند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، فریبا کیا در سخنانی با اشاره به رواج کتاب‌های کمک‌درسی غیراستاندارد در مدارس افزود: بدون شک کتاب‌های آموزشی غیراستاندارد به جریان تعلیم و تربیت صدمه می‌زند و به دلیل اهمیت بالای موضوع در آموزش، مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش، در سال 1389 به تصویب رسید و پس از امضای رئیس جمهور وقت ابلاغ شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده توسط مصوبه‌ 828، برای بهره‌گیری از توان و امکانات بخش خصوصی در حوزۀ آموزش، افزود: به نظر می‌رسد با وجود اهمیت بسیار بالای موضوع، درباره ابعاد مصوبه، به‌ قدر کافی اطلاع‌رسانی نشده است و ناشران، والدین دانش‌آموزان و حتی همکاران ما در مدارس از آگاهی لازم برخوردار نشده‌اند و کارگروه حاضر به این منظور تشکیل شده است تا راه‌های مختلف اطلاع‌رسانی مؤثرتر را مورد بررسی قرار دهد.

فریبا کیا تصریح کرد: اگر کتاب‌های آموزشی، استانداردهای لازم را رعایت کنند، طبعاً از آن‌ها حمایت خواهد شد. زیرا کتاب‌های آموزشی استاندارد، به ویژه در مناطق محروم که معلمان از تجربۀ کافی برخوردار نیستند، می‌توانند نقش مهمی را در تقویت نظام آموزشی ایفا کنند؛ به‌عکس کتاب‌های نامناسب و غیراستاندارد می‌توانند موجب صدمه دیدن فرایند آموزش شوند. هم‌زمان با اطلاع‌رسانی، باید به برخورد جدی‌تر با متخلفان پرداخت که یکی از خلأهای موجود در ارتباط با اجرای مصوبه 828 است.

در ادامه نخستین نشست‌ کارگروه تخصصی اطلاع‌رسانی مصوبه 828، هریک از حاضران پیشنهادهای خود را برای اطلاع‌رسانی هوشمندانه‌تر و اثربخش‌تر ارائه و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امتیازی داده نشده
Image CAPTCHA