صاحبنظران علوم تربیتی دیدهبانان آموزش وپرورش هستند
تاریخ 21 مهر, 1397 - 15:17.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، چهارشنبه گذشته سومین نشست از سلسله نشستهای وزیر محترم با صاحبنظران دانشگاهی حوزه علوم تربیتی برگزار شد.
در این نشست آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت علمی صاحبنظران علوم تربیتی، مشارکت و مساعدتایشان را در حل مسائل آموزش و پرورش بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: با اینکه مشکلات و کاستیهای بودجهای این دستگاه و مسائل معیشتی کارکنان و معلمان همچنان گریبانگیر ماست ،اما یکی از سیاستهای جدی ما در دولت دوازدهم تغییر رویکرد آموزش و پرورش از کمّی نگری به کیفی نگری است که در حال پیگیریست و قطعاً در این مسیر، همفکری و همیاری شما عزیزان صاحبنظر در حوزه علوم تربیتی کارساز و در تحقق اهداف آن اثربخش خواهد بود.
بطحایی همچنین اظهار داشت: حوزه علوم تربیتی در کشور ما نسبت به سایر نقاط جهان از قوت قابل توجهی برخوردار است وما خود را مکلف به بهرهجویی از این ظرفیت میدانیم و اعتقاد داریم که صاحبنظران علوم تربیتی دیدهبانان آموزش و پرورش هستند و از ایشان انتظار میرود که نقاط قوت و ضعف این دستگاه را بیان کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اعتقاد دارم که چنانچه در دوره مسئولیت اینجانب به برکت این جلسات و با همت و مشارکت عزیزان صاحبنظر در حوزه علوم و تربیتی، دو یا سه مسئله مزمن آموزش و پرورش حل شود، کار بزرگ و قابل توجهی صورت دادهایم.
این گزارش میافزاید که در ابتدای این نشست، دکتر تورانی سرپرست سازمان و رئیس دبیرخانه شورای صاحبنظران علوم تربیتی با ارائه گزارشی اجمالی از جلسات دبیرخانه، مراحل تصویب آییننامه و نکات و موضوعاتی که در این جلسات طرح و بحث شده است، بیان داشت: ارتباط و تعامل بین آموزش و پرورش و دانشکدههای علوم تربیتی، زمینهساز همافزایی وپویایی دو مجموعه برای حل و رفع مسائل و معضلات دو طرف و نیز خلق فرصتهای نوآورانه و جدید در میدان همکاریهای مشترک خواهد بود که این سلسله نشستها زمینه مناسبی برای تحقق فضای ارتباطی - تعاملی اثربخش فراهم میسازد.
قابل ذکر است که در این نوبت از نشست، برخی از اساتید و صاحبنظران حاضر به بیان دیدگاههای خویش پرداختند.