پژوهش ، کوششی است خردمندپذیر و هیچ پژوهشی آخرین پزوهش نیست
تاریخ 25 آذر, 1397 - 10:41.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ،همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده در سالن همایش خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در این مراسم ضمن تشکراز برگزاری این همایش اظهار کرد:چنانچه اطلاعات کافی داشتهباشیم و سیستم پژوهشمان شفاف باشد پرهیز از اشتباهات را برای ما امکان پذیر میکند.
همچنین ایشان افزود: با سوهان پژوهش دیدمان تیزتر میشود تا مشکلات را به فرصت تبدیل کنیم . پژوهش ، کوششی است خردمندپذیر و هیچ پژوهشی آخرین پزوهش نیست. پژوهش از یک نظر بر دوگونه است؛ پژوهشی ابتکاری یا نوجویانه یعنی یافتن یا کشف آنچه بر دیگران مجهول است و پژوهش تأکیدی یا نوگسترانه یعنی گستردن یا تفصیل آنچه بر دیگران به اجمال معلوم است.
وی ادامه داد: هنگام پرداختن به یکی از این دو گونه پژوهش، از آنچه دیگران دریافتهاند، یاری میگیریم تا به آنچه در نیافتهاند، برسیم یا دریافتهای سربسته آنان را بگشاییم؛ در هر حال پژوهش متضمن نوعی نوآوری است و از تکرار، تقلید و کهنهآموزی به دور است.
وی افزود: خوشبختانه با تصویب زیرنظام پژوهش و ارزیابی و ظرفیتهای بسیار خوبی که از طریق این زیرنظام حاصل خواهد شد، امید آن میرود که خورشید پژوهش هر روز بهتر از دیروز بدرخشد و نظام آموزشی کشور از آن بهرهمند شود.