ارسال نظر



با تدوین سند 1414 متناسب با درس ملی، گام دوم انقلاب را در سال 98 اجرایی می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم درباره برنامه‌های سازمان تصریح کرد: این سازمان موظف است در راستای انجام‌وظیفه خودش، اسناد تحولی را محقق کند بنابراین همان‌گونه که قبلاً هم در طول 7،   8 سال اخیر که اسناد تحولی تصویب ‌شده است، سازمان پژوهش سعی می‌کرده است که خود را با این اسناد همسو کند، اکنون هم برنامه این است که از مرحله همسوسازی به سمت مرحله اجرای کامل برود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: اجرای کامل برنامه درسی ملی، توجه کردن به برنامه‌ریزی آموزشی در کنار برنامه‌ریزی درسی، ارتقای توانمندی و مهارت مدرسه به‌عنوان بستر تربیت از سرفصل‌های اصلی برنامه سازمان پژوهش در سال جدید است.

وی گفت: مدرسه محوری و اجرای برنامه درسی ملی به‌طور کامل، 2 گام مهمی است که باید برداریم و برداشتن آن ممکن است 10،  15سال طول بکشد و همچنین کار بسیار پیچیده است و باید بااحتیاط و پختگی جلو برویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوعلم با تشریح مفهوم مدرسه محوری، گفت: مدرسه محوری به این معنا است که مدرسه توانمند شود و تأمین نیازهایش در اولویت باشد و تمام اهتمام و توجهات به مدرسه باشد و اختیارات و مسئولیت‌ها به مدرسه داده شود تا نیازهای خودش را بتواند تأمین کند.

 وی تصریح کرد:دربرنامه ویژه مدرسه 2 ساعت آموزشی در اختیار مدارس قرارگرفته است تا در ذیل اهداف برنامه درسی ملی برنامه‌ریزی شود و باید حوزه‌های 11 گانه یادگیری مدنظر باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه اضافه کرد: این 2 ساعت برای این است که چون در برخی مناطق به دلیل شرایط بومی دچار ضعف‌هایی در برنامه درسی ملی مثل سبک زندگی و توانمندی‌های اخلاقی هستیم، با خلاقیت مدارس و مشارکت مجموعه‌های مسئول این ضعف‌ها جبران شود.

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف باید اقداماتی را انجام بدهیم که ۲اقدام را باید سریع‌تر انجام دهیم یکی بازآرایی تشکیلات سازمان پژوهش است که برای این کار آماده شود و دیگر ارتقای توانمندی مهارت مجموعه کارشناسان است.

ذوعلم با اشاره به برنامه‌های سال 98 سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهارکرد: در سال 98 تلاش می‌کنیم تا تدوین سند 1414 متناسب با برنامه درس ملی و تبیین گام دوم انقلاب را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: برای تدوین این سند باید فراخوان داده شود و در فرآیند تولید آن از سطوح متفاوت مخاطبین در جامعه، حوزه وزارتی و استانی و منطقه‌ای و نیز منابع و رویکردهای برون‌مرزی متناسب استفاده شود.

3
امتیاز: 3 (1 رای)
Image CAPTCHA