ارسال نظر



اولویت های پژوهشی در استان مرکزی اعلام شد

فهرست اولویت های پژوهشی استان مرکزی در سال 1398 اعلام شد.
 

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از روابط عمومی معاونت پژوهشی استان مرکزی، دبیرخانه شورای تحقیقات اداره کل آموزش وپرورش استان مرکزی در راستای اعتلای فرهنگ پژوهش و استفاده از نتایج پژوهش های علمی در ساختار تصمیم گیری و برنامه ریزی آموزشی و پرورشی استان ، فهرست اولویتهای پژوهشی خود را  به شرح زیر اعلام  می دارد :

شرایط مجری :

  1. پژوهشگران باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا بالاتر  باشند.
  2. رشته تحصیلی پژوهشگران حتی الامکان مرتبط با موضوع پژوهش باشد .
  3. برای تدوین طرح پژوهشی، استفاده از فرم پیشنهاده نویسی (proposal( شورای تحقیقات الزامی است.
  4. قبل از تنظیم پروپوزال، ضروری است به منظور اطلاع از نظر حوزه سفارش دهنده با دبیرخانه شورای تحقیقات استان هماهنگی لازم بعمل آید.
  5. پروپزال هایی که توسط مراکز پژوهشی و فناوری ( شامل : دانشگاهها، موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، موسسات پژوهشی و یا فناوری دارای مجوز از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و همچنین شرکت های دانش بنیان دارای مجوز و ... )دانشگاهی و پژوهشی و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه ها  با معرفی نامه دانشگاه ارسال گردد؛ مورد بررسی قرار می گیرند.

مهلت ارسال پرو پزال ( از طریق پست یا تحویل حضوری) حداکثر تا  پایان روز 18/8/1398 می باشد.

توجه :

       پژوهشگران محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی فرم پیشنهاده نویسی و فرم ارزشیابی به گروه تحقیق و پژوهش این اداره کل یا به آدرس اینترنتی:  www.markazi.medu.ir  وسایت معاونت پژوهش و برنامه ریزی مراجعه نمایند.

عناوین محورها ی پژوهشی سال 98 اداره کل آموزش وپرورش استان مرکزی

  1. آسیب شناسی نحوه ی اجرای طرح  ارزشیابی کیفی-توصیفی درمدارس دوره ابتدایی وارائه  راهکارهای اجرای بهینه آن
  2. بررسی و مطالعه  آثار آموزشی، روانی و عاطفی  طرح  چند معلمی  در دوره دوم  آموزش ابتدایی
  3. بررسی راهکارهای تقویت نقش تربیتی سایر کارکنان آموزشگاه بردانش آموزان
  4. ارزشیابی طرح امین در مدارس وارائه راهکارهای بهبود آن
  5. مطالعه راهکارهای مؤثر در تقویت گرایش دانش آموزان به شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش
  6. نقد وبررسی فرایند هدایت تحصیلی ورابطه آن با برنامه توسعه متوازن رشته های تحصیلی
  7. آسیب شناسی اجرای طرح ایران مهارت در مدارس دوره اول متوسطه
  8. ارزشیابی طرح های المپیاد ورزشی–آموزشگاههای پویا– نرمش صبحگاهی و کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای و ارائه راهکار
  9. ارزشیابی طرح خود مراقبتی در مدارس وارائه راهکار
  10. بررسی و ارائه راهکارهای صرفه جویی در هزینه های مصرفی در ادارات و واحدهای آموزشی
  11. بررسی شیوه های بهره گیری از شبکه های اجتماعی درجذب و آموزش بی سوادان وکم سوادان
  12. بررسی راهکارهای جذب  بی سوادان بزرگسال استان نسبت به طرح ها و برنامه های سواد آموزی
  13. طراحی مدل اثر بخش در آموز شهای ضمن خدمت معلمان
  14. طراحی الگوی بالندگی شغلی- حرفه ای منابع انسانی در آموزش و پرورش
  15. ارزشیابی جلسات آموزش خانواده مدارس وارائه راهکارهای کیفیت بخشی آن
  16. راهکارهای توسعه تعامل کارکنان مدارس با دانش آموزان و اولیاء آنان

http://10.30.170.46/portal/fileLoader.php?code=9ddbb0eb1421414531eb6b1566119075

3
امتیاز: 3 (1 رای)
Image CAPTCHA