گزارش کمیسیون تخصصی نظریه های تربیتی
تاریخ 8 ارديبهشت, 1398 - 08:40.محمدپور به ارائه گزارشی از پنل تخصصی نظریه های تربیتی در همایش ملی «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش» پرداخت.
محمدپور به ارائه گزارشی از پنل تخصصی نظریه های تربیتی در همایش ملی «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش» پرداخت.
مهمترین چالشی که بین دین و برنامه درسی وجود دارد این است که یک رویکرد سکولاریستی را ما در حوزه برنامه ریزی درسی می بینیم.
نباید آموزش و پرورش باری بر دوش نظام برای تثبیت سکولاریسم در مدارس باشد، تأکید کرد: تا به امروز کارهای زیادی صورت گرفته ولی کم کار شده است.
برای نمود عینی علم دینی در مدارس نیازمند کار علمی و دقیق هستیم.
سند شرط لازم است ولی شرط کافی نیست.
پرهیز از نگاه حداکثری و انتظار حداکثری از دین در حوزه علم یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید آن را جدی بگیریم.
یکی از مراجع تقلید گفت: همایش علم دینی نموداری است تا هر کسی نظر خود را در مورد علم دینی ارائه دهد.
همایش ملی نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش امروز با پیام آیت الله جوادی آملی در قم برگزار شد .