فیروز رضایی



کنکور و آثار آن بر جامعه

بدون تردید نظام سنجش و ارزشیابی بر مجموعه نظام آموزشی تاثیر شگرف دارد، دانش آموز و دانشجوآن گونه عمل می کند که مورد ارزشیابی قرار می گیرد، این مسئله در سنجش پایانی نظام آموزشی خلاصه نمی شود، دامنه آن بسیار وسیع تر است، نوع نظا م ارزشیابی معلمان و اساتید عملکرد ورفتار های شغلی و حرفه ای آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد، نظام و نحوه ی ارزشیابی عملکرد کارکنان دستگاه های دولتی و نیز غیر دولتی عملکرد کارکنان را به شدت تحت تاثیر مثبت یا منفی قرار می دهد، برای نمونه نظام ارزشیابی روز یا زمان مزدی موجود در فضای تولید و خدمات به رفتار و نحوه عملکرد کارکنان و کارگران دستگاه های مختلف جهت می د



سند 2030، چیستی و چرایی

در مورد چیستی سند 2030 حرف های زیادی گفته و نوشته شده است، از منظر های مختلف مورد تجزیه و تحیل واقع شده است، همین قدر عرض می کنم، سندی است با عنوان دستور کار توسعه پایدارکه راه کارهای به اصطلاح توسعه پایدار جهان را تا سال 2030 ترسیم می کند،  سندی است که توسط سازمان ملل و بنابر گفته خودشان با مباشرت نهاد های تخصصی سازمان ملل با همکاری روسای دولت ها ونهادهای مدنی تهیه و به تصویب رسیده است، این سند دولایه دارد، لایه اول مباحث مربوط به کاستی ها و مشکلات عمومی است که مردمان جهان را رنج می دهد و مقولاتی مانند محیط زیست، فقر و غیره را شامل می شود که در قالب عباراتی چند پهلو، کشدار و قابل