دکتر محمد حسن حسنی



مشارکت دانشگاه‌های علوم انسانی در چرخه نظریه‌پردازی ونقش مراکز رشد علوم انسانی

چکیده


ایجاد تنوع و شفافیت مالی مدارس دولتی بجای حذف تنوع مدارس

تاثیرپذیری نظام آموزشی از فلسفه آموزش و پرورش خود، منشا بوجود آمدن تبیین‌ها و تفاسیری است که از عدالت آموزشی می‌شود. لذا در صورت وجود تناقص عمل در نظام آموزشی با نظریه‌های برآمده از فلسفه آموزش و پرورش تعبیر اشتباهی بوجود می‌آید که برای مثال آموزش و پرورش جمهوری اسلامی را شکست خورده معرفی می‌نمایاند. در حالیکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی راهکارهای مشخص برای ایجاد عدالت وجود دارد اما بدلیل فقدان توافق و زبان مشترک در عملیاتی کردن راهکارها این سوگیری را در اذهان بوجود می‌آورد که سندتحول بنیادین آموزش و پرورش دارای برنامه‌ی مشخص در اجرای عدالت آموزشی نمی‌باشد.