تدوین استانداردهای شایستگی های معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه و اعتباربخشی آن
تاریخ 17 آذر, 1398 - 10:26.هدف از پژوهش حاضر، تدوین استانداردهای شایستگیهای معلمان دانشآموزان با نیازهای ویژه و اعتبار بخشی به آن است. به این منظور استانداردهای دوازدهگانه هیئت تعیین اهداف ملی، ویرایش دوم مربوط به سال 2015 مورد مرور و بحث قرار گرفته و برای اعتباربخشی این استانداردها از روش گروه کانونی استفاده شده است. این روش افراد را ترغیب میکند تا بحث کرده و در میان خودشان سؤال کشف کنند. پژوهشگران همین بحثها را داده محسوب میکنند. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش متخصصان استانداردهای معلمی آموزش و پرورش ویژه است که در سال تحصیلی 97-1396 در تهران اقامت دارند. نمونه پژوهش شامل ده متخصص که در بر گیرنده اساتید دانشگاه و کارشناسان و معلمان دانشآموزان با نیازهای ویژه است، میباشد.