حجت اله راغب



تدوین استانداردهای شایستگی های معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه و اعتباربخشی آن

هدف از پژوهش حاضر، تدوین استانداردهای شایستگی­های معلمان دانش­آموزان با نیازهای ویژه و اعتبار بخشی به آن است. به این منظور استانداردهای دوازده­گانه هیئت تعیین اهداف ملی، ویرایش دوم مربوط به سال 2015 مورد مرور و بحث قرار گرفته و برای اعتباربخشی این استانداردها از روش گروه کانونی استفاده شده است. این روش افراد را ترغیب می­کند تا بحث کرده و در میان خودشان سؤال کشف کنند. پژوهشگران همین بحث­ها را داده محسوب می­کنند. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش متخصصان استانداردهای معلمی آموزش و پرورش ویژه است که در سال تحصیلی 97-1396 در تهران اقامت دارند. نمونه پژوهش شامل ده متخصص که در بر گیرنده اساتید دانشگاه و کارشناسان و معلمان دانش­آموزان با نیازهای ویژه است، می­باشد.