عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی



ماهیت تربیت به فروکاست فلسفی دچار شده است

حضور انبوه مهندسانی که پا به عرصه آموزش گذاشته و از تدریس و راهنمایی و برنامه‌ریزی در مدارس تا سیاست‌گذاری و مدیریت در بالاترین سطوح وزارتی، نهادهای فرهنگی و تربیتی کشور را ملک طلق خود قلمداد کرده‌اند، حاکی از ساده‌انگاری و ساده‌سازی تعلیم و تربیت است. در تبیین دلایل نظری این رخداد نامیمون می‌توان از دو نوع فروکاست فلسفی در ماهیت تربیت سخن گفت: فروکاست تربیت به آموزش و فروکاست آموزش به آموزش سازمانی