سید علی خالقی نژاد، دکتری مطالعات برنامه درسی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش



بررسی و تحلیل سیاست‌های دوره پیش‌دبستان در ایران

در این مقاله تلاش گردید با تکیه بر شاخص‌های جهانی ارزشیابی سیاست‌های آموزشی دوره پیش دبستان  شامل دسترسی، استطاعت مالی، پاسخگویی، پایداری، و عدالت اجتماعی آخرین وضعیت موجود  دوره پیش‌دبستان  در ایران بررسی گردید. یافته‌های این مطالعه حاکی از این است که میزان دسترسی کودکان ایرانی در دوره پیش‌دبستان در قیاس با بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته پایین‌تر است. سرمایه‌گذاری مالی دولت در بخش پیش‌دبستانی ناچیز است.