فضای مجازی



صدای نوجوانان و جوانان باید شنیده شود/ایجاد سفیران محیط زیست در مدارس

مهم‌ترین عامل در گفت‌و‌گوی بین نسلی این است که صدای نوجوانان و جوانان شنیده شود.



آسیب‌های نوپدید در فضای مجازی بررسی شد

همایش «آسیب‌های نوپدید در فضای مجازی؛ تهدیدها و فرصت‌ها» در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.



نشست هم اندیشی بررسی مهاجرت به پیام رسان های داخلی

با حضور کارشناسان فناوری دفاتر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست هم اندیشی بررسی مهاجرت به پیام رسان های داخلی برگزار شد.



پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین نمونه‌های خارجی در آموزش و پرورش می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیام رسان‌های داخلی به سرعت در حال رشد هستند و در حوزه فعالیت‌های آموزش و پرورش نیز به سرعت آنها را جایگزین نمونه‌های خارجی خواهیم کرد.



باید هدایت دانش آموزان جهت استفاده صحیح از فضای مجازی؛ از اولویت‌های پدافند غیرعامل باشد

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید هدایت دانش آموزان جهت استفاده صحیح از فضای مجازی؛ از اولویت‌های پدافند غیرعامل باشد



لزوم فعالیت ایجابی و مثبت در فضای مجازی

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اهمیت فعالیت ایجابی و مثبت در فضای مجازی به جای هراس از آن، گفت: نباید دانش‌آموزان را در یک کلاس درس کوچک محدود کنیم و از معلم انتظار معجزه داشته باشیم.



آموزش و پرورش به کنترل آسیب‌های مجازی ورود کند

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در حوزه رصد آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی، دچار مشکل هستیم و برای حل آن باید از پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کرد.



حوزه‌های علمیه از فضای مجازی برای تبیین معارف اسلامی بهره گیرند

مقام معظم رهبری شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها را از جمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه برشمردند و فرمودند: این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد.



تشکیل شورای بررسی و مقابله با آسیب های فضای مجازی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه آسیب های فضای مجازی در جامعه موضوعی است که باید توسط بخش های مختلف حاکمیت پی گیری شود، از تشکیل شورای بررسی و مقابله با آسیب های فضای مجازی در آموزش و پرورش خبر داد.



در مواجهه با تکنولوژی های جدید، اصل برمصون سازی است

دکتر محمدیان گفت: مهم ترین اصل حاکم بر خانواده و مدرسه به عنوان دو رکن اساسی تربیت دانش آموز درمواجهه با تکنولوژی های جدید، مصون سازی است، نه محدودیت آفرینی؛ چرا که تکنولوژی محدودیت پذیر نیست.