
استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در میان مدیران و مربیان گام نخستین برای نهادینه کردن امر پژوهش است. در تکمیل این کار باید علاوه بر تامین پژوهشگران حرفه ای نسبت به تربیت پژوهشگر مورد نیاز تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از آنان برنامه ریزی کرد.
تجدید نظر در ساختار و سامانه های پژوهش مورد تأکید ماست، یکی از ضرورت های کار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش را، فعال سازی کرسی های نظریه پردازی در علوم تربیتی و روش های تعلیم و تربیت و فراهم آوردن کاربست یافته های جدید می دانیم.
از منظر ما دوره انجام پژوهش برای پژوهش به منظور تامین لذت فردی و یا کسب درآمد شخصی سپری شده است. باید پژوهش های نظام آموزشی در یک چرخه پژوهش، آموزش و تدوین محتوا برای ایجاد عرصه های نوآورانه و خلاقیت در مدارس و پشتیبانی از معلم و دانش آموز سامان دهی شود.
ارسال نظر