وی با تشریح نقش انقلاب اساسی درعلوم انسانی افزود: چون دانشگاه کمتر اهتمام ورزیدند و حتی اگر با سرعت عمل میکردند نمیتوانستند انقلاب اساسی در علوم انسانی ایجاد کنند چرا که علوم انسانی و کشف آسیبهایش بسیار دشوار است.
رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سند 2030 بیان کرد: داستان این سند به این شکل بود که در سایت گمنامی دیدیم که مسئولان آموزش و پرورش در جلسهای رفتند و تعدادی از دوستان ما بدون دعوت به این جلسه رفته و متوجه شدند کار بسیار سنگینی در طول یک سال گذشته انجام دادند.
وی ادامه داد: پس از جلسه با آموزش و پرورش دیدیم که مطالبی که در آن سند هست در سند تحول گنجانده شده و پس از این که ما قانع نشدیم بحث را به شورای عالی انقلاب فرهنگی بردیم و سرانجام به دفتر مقام معظم رهبری گزارش دادیم و واکنش رهبر معظم انقلاب را مشاهده کردیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در مورد جایگاه زنان گفت: من بارها درباره حقوق زنان اعلام کردم که نظامات حقوقی ما درباره زنان کم نظیر است و برای بعضی کشورها عجیب بود که ما روز تکریم مادر و میلاد حضرت زهرا (س) را داریم و این کار در هیج جای دنیای انجام نمیشود.
وی گفت: ما باید ارزشهای خودمان را در نهادهای جهانی عرضه کنیم و من در این راستا به خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور پیشنهاد دادم که چرا در سازمان ملل قانون نفقه برای کل زنان جهان مطرح نمیشود که ایشان گفتند فعلا به صلاح نیست.
علم الهدی خاطرنشان کرد: ایران همیشه شروع کننده الگوهای ویژه بود و الگوی حضرت امام (ره) این بود که زنها دنبال تجمل، قدرت و ثروت نباشند و ایشان گفتند زنها به شخص مرد نگاه کنند و مردها به شخص زن و این الگوی حضرت امام بود.
انتهای پیام/ش
ارسال نظر