نتایج کنکور شاهدی بر نابرابری سنگین در بخش آموزش!؟



نماینده کمیسیون حقوق بشر ایران گفت: فقر و توسعه نیافتگی دو عاملی است که باعث می شود حقوق کودکان زیر سؤال برود.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از خبرگزاری مهر، مهران صفاری پژوه در نشست خبری موسسه خیریه دارالاکرام گفت: کنوانسیون حقوق کودک به دلیل اینکه کمترین زاویه را با حکومت دارد دارای بیشترین عضو است. اما علیرغم  موضوع بیشترین وابستگی، مفاد کنوانسیون به درستی اجرایی نمی شود و توسعه نیافتگی باعث می شود گروه هایی که ضعیف تر و ناتوان هستند، بیشترین آسیب را ببینند.

صفاری پژوه با اشاره به اینکه آمار رسمی در کشور نداریم، گفت: ایران کشوری نیست که مبتنی بر آمار باشد و آمارهای مطرح شده پراکنده است اما امسال در اعلام نتایج اولیه کنکور شاهد نابرابری سنگین در بخش آموزش بودیم به طوری که 40 درصد پذیرفته شدگان مربوط به  تهران و آن هم مدارس خاص بودند.

نماینده کمیسیون حقوق بشر ایران با تأکید بر اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده 140 هزار بازمانده از تحصیل وجود دارد، گفت: آثار مخرب بازماندگی از تحصیل در آینده خود را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: برخورداری از آموزش رایگان در کشور وجود ندارد و ناتوانی دولت در تأمین بودجه باعث می شود که از اعتبار آموزش و پرورش گرفته و به بخش های دیگر بدهند و در مجموع توسعه نیافتگی و فقر دو عاملی است که باعث می شود حقوق کودکان زیر سؤال برود.

ارسال نظر

Image CAPTCHA