ارسال نظر



افزایش آموزش دینی در دوره ابتدایی از 22 ساعت به 27 ساعت در هفته

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از شورای عالی آموزش وپرورش، مهدی نوید ادهم در خصوص ماجرای کاهش ساعت درس معارف اسلامی در مدارس، اظهار کرد : بعد از تصویب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش لازم بود تا تمام مؤلفه‌ها و عناصر تعلیم و تربیت بازخوانی و بازتولید شوند تا زمینه تحقق اهداف سند فراهم شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی سند تحول، فراهم آوردن زمینه تربیت‌پذیری دانش‌آموزان متناسب با اقتضائات فرهنگ اسلامی و ایرانی است به شکلی که امکان دستیابی به مراتبی از حیات طیبه برای آنها فراهم شود و این واژه صریح سند است که باید دانش‌آموزان را به سمت مقام عبودیت الهی سوق دهیم.

نوید ادهم افزود: همه عناصر از جمله کتاب‌های درسی و برنامه‌ها باید تغییر کند تا این اتفاق بیفتد؛ به همین دلیل در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی طرحی را تحت عنوان برنامه درسی ملی تنظیم کردند که همه اصول، مبانی، روش‌ها، دیدگاه‌های ارزشی،‌ حوزه‌های یادگیری و شایستگی که معلم باید داشته باشد، در آن باشد تا این اهداف محقق شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: بعد از آن به تغییر جداول درسی رسیده‌ایم که چه عناوین دروس و چند ساعت درس داده شود؛ دو سه عامل در پاسخ به این پرسش برای ما مهم بود، اینکه ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه محدود است و نمی‌شود دانش‌آموزان را برای مدت طولانی نگه داشت.

وی با بیان اینکه براساس برنامه درسی ملی باید عناوین محتوا و ساعات تحصیلی دانش‌آموزان تغییر کند، گفت: حال با چه شاخصی باید عناوین دروس جدید انتخاب شوند که این شاخص‌ها شامل «مفاهیم تحول سند بنیادین»، «مطالباتی که رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام داشته و تاکید داشتند که این کار در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد» و «اقتضائات زمان و نیازهای جامعه» است.

نوید ادهم تصریح کرد: این موارد، عواملی بود که باعث شد جدول دروس تغییر کند و در تغییری که انجام شد، اگر به جزء آن نگاه کنیم می‌تواند ابهام‌برانگیز باشد،اما اگر به کل برنامه دوازده سال تحصیل بنگریم قابل توجیه است.

امتیازی داده نشده
Image CAPTCHA