با سلام و احترام
شكاف علمي و تربيتي بين كتاب درسي و معلم، آگاهي نداشتن معلم از « برنامه درسي » است.
به همين دليل كتاب درسي بر عليه خودش عمل مي كند.
به اين فرايند تخريبي استحاله مي گويند.
از اين رو گاهي احساس مي شود :
سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي در عمل به وظيفه اصلي خود
به سازمان ضد پژوهش و برنامه ريزي آموزشي
تبديل شده است.
تا زماني كه نتوانيم از كتاب درسي عبور كنيم
جايگاه سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي
همچنان يك جايگاه تشريفاتي است.
مقاله فوق بخشي از مباني اين نظر است.
شكاف علمي و تربيتي بين كتاب درسي و معلم،