با سلام و احترام
ضمن تأييد مطلب، مشكل حوزه ستادي در پرداختن به چنين موضوعاتي است. اختصاص يك ساعت از ساعات درسي قرآن دوره ابتدايي به طرح غير مصوب و كارشناسي نشده حفظ جزء 30 داراي ابهامات و اشكالات قانوني متعددي است.
حداقل آن است كه حافظه محوري در حوزه قرآن در وزارت آموزش و پرورش نيازمند مطالعه دقيق است.
علي رغم پرداختن به موضوع حفظ قران، تعريف مشخص و علمي در باره حفظ قرآن وجود ندارد. برداشت هاي فعلي مغاير با آيات و روايات و منابع و مباني علمي است.
عمومي كردن آن مصداق « اثمهما اكبر من نفعهما » است.
با احترام مجدد
رضا نباتي
كارشناس برنامه ريزي درسي قرآن . از مؤلفين كتاب هاي درسي