هنر می‌تواند ابزاری اثرگذار در جشنواره یازدهم باشد



مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه در یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد، به موضوع هنر نیز می‌توان به عنوان ابزاری اثرگذار توجه کرد، گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که چگونه و به چه طریقی می‌توانیم انواع هنرها را درگیر این جشنواره کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این که با توجه به تنوع و فرابخشی بودن جشنواره یازدهم به‌طور قطع به وجوه مختلفی از مباحث مرتبط با آموزش پرداخته خواهد شد، بیان کرد: «سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خود مرجع اصلی تولید محتوا است، شاخص‌ها را به خوبی می‌شناسد و از دانش کارشناسان مجرب نیز در این زمینه بهره می‌برد.»

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: «براین اساس نکته مهمی که در این زمینه باید مدنظر قرار گیرد این است که ما چگونه و به چه طریقی همه هنرها را درگیر این جشنواره کنیم، چرا که جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد در زمینه تولید محتوای آموزشی مرجعیت دارد و این امر باید مورد توجه قرار گیرد.»

پیشنهاد جمع‌آوری ایده‌ها در دو حوزه آماتور و حرفه‌ای

همچنین در ادامه این نشست محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ها در ایران و از افتخارات نظام آموزشی کشور است، گفت: «دوره یازدهم این جشنواره بسیار فراتر از سایر دوره‌های آن خواهد بود. در این دوره ما شاهد فراگیری بیشتری در این رویداد بزرگ آموزشی هستیم. شاید بتوان گفت هیچ محتوا و هنری نیست که نتواند در این جشنواره حاضر شود، به این ترتیب ما باید جغرافیای نگاهمان را کمی گسترده‌تر کنیم.»

وی ادامه داد: «امروز رسالت محتوا و تصویر با گذشته متفاوت شده است. این جشنواره حتی می‌تواند مکمل سایر جشنواره‌های آموزش و پرورش باشد تا از طریق آن، سلیقه‌های جدید در سیستم تعلیم و تربیت ایجاد شود. سلیقه جدید، بقای مخاطب را به ارمغان خواهد آورد و این امر می‌‌تواند یکی  از هدف‌های اصلی در برپایی جشنواره یازدهم باشد. ضمن اینکه این جشنواره در بخش‌های جانبی خود این ظرفیت را دارد که بازار بزرگی را برای هنرمندان در حوزه مباحث آموزشی به وجود آورد.»

تدوین چارچوب و سازوکار برای جمع‌آوری ایده‌ها در دو حوزه آماتور و حرفه‌ای نیز پیشنهاد دیگری بود که صارمی در این جلسه ارائه داد و افزود: «با کمک این ایده‌های جدید می‌توانیم برنامه‌ریزی برای تولیدات جدید در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشیم.»

انتهای پیام

ارسال نظر

Image CAPTCHA