گفتگو



چقدر محتوای کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان نافع است؟

حجت‌‌الاسلام والمسلمین ذوعلم در میزگرد بررسی علم نافع در کتب درسی که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: هدف آموزش و پرورش این است که بتواند یک سری توانمندی‌ها، مهارت‌ها و آداب اخلاقی، هویت‌بخشی، قدرت تفکر، تدبیر، برنامه‌ریزی نسبت به زندگی و نسبت به آینده به دانش‌آموزان منتقل کند تا بتوانند اعضای مفیدی برای جامعه باشند.



دستاوردهای دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی وحرفه‌ای و کاردانش تشریح شد

مدیرکل تألیف کتاب‌های درسی فنی وحرفه‌ای و کاردانش دستاوردهای این دفتر در جغرافیای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و عملیاتی را تشریح کرد.



انتشار 9 عنوان کتاب نونگاشت رشته‌های مهارتی کاردانش

کارشناس دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، از انتشار 9 عنوان کتاب نونگاشت رشته‌های مهارتی کاردانش خبر داد.



ساماندهی آموزش کارآفرینی با برنامه جامع کارآفرینی دفتر تالیف فنی وحرفه‌ای و کاردانش

مسئول کارگروه تخصصی برنامه جامع کارآفرینی در دفتر تالیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش معتقد است این برنامه ساماندهی تلاش‌های صورت گرفته در حوزه آموزش کارافرینی است.



راهبرد آموزش ترکیبی در برنامه درسی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تشریح شد

معاون دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، تدوین راهبرد آموزش ترکیبی در برنامه‌های درسی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و اشاعه آن را تشریح کرد.



کاربرد خروجی جشنواره رشد در ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مدنظر قرار گیرد

مدیرکل نشر و اطلاع‌رسانی علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: «در بحث ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دستمان خالی بوده و هست. بر این اساس، از خروجی این جشنواره و محتوای الکترونیکی مربوط به آن می‌توان در بحث ارزشیابی معلم استفاده کرد.»



گردهم‌آمدن همه ظرفیت‌ها برای تعلیم و تربیت در جشنواره یازدهم رشد ضروری است

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی گردهم‌آمدن همه ظرفیت‌ها برای تعلیم و تربیت را از ویژگی‌های مهم یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد دانست.



هنر می‌تواند ابزاری اثرگذار در جشنواره یازدهم باشد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه در یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد، به موضوع هنر نیز می‌توان به عنوان ابزاری اثرگذار توجه کرد، گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که چگونه و به چه طریقی می‌توانیم انواع هنرها را درگیر این جشنواره کنیم.



تبیین برنامه راهبردی تدوین استاندارد بسته تربیت و یادگیری فنی وحرفه‌ای و کاردانش

متولی برنامه راهبردی تدوین استاندارد بسته تربیت و یادگیری شاخه فنی وحرفه‌ای و کاردانش در دفتر تالیف کتاب‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، اهداف و کلیات این برنامه مهم را تشریح و تببین کرد.



تولید اجزای غیرمکتوب بسته‌های تربیت و یادگیری فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش

رئیس گروه برنامه‌ریزی و پژوهش برق و رایانه دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی وحرفه‌ای و کاردانش، "برنامه راهبردی تولید محتوا و تکمیل اجزای غیر مکتوب بسته‌های تربیت و یادگیری" را تشریح کرد.