به گزارش ایکنا؛ رضا نباتی، از مؤلفان کتابهای درسی قرآن وزارت آموزش و پرورش بهراهاندازی صفحهای در سایت آپارات اقدام کرده است.
وی این صفحه را باهدف تحقق بخشیدن به ایده تأسیس یک کانال ویدیویی قرآن آن هم به سبک کلاس معکوس راهاندازی کرده است که طی آن شکل جدیدی از کلاس درسی ارائه میشود که در آن تدریس موضوع در «خانه» از طریق «APARAN» انجام میشود و کلاس فرصتی برای تمرین و ارزشیابی تک تک دانشآموزان است.
۲۱۲ ویدیو براساس نیازهای مخاطبان با سرفصلهای چه چیزی آموزش قرآن نیست؟، آموزش قرآن اول، دوم و سوم ابتدایی، نماهنگ قرآنی، روش آموزش نماز، آشنایی با رسمالخط قرآن، آموزش قرآن پنجم ابتدایی، پرسش و پاسخ، روش تدبر در قرآن، مبانی و کلیات روش تدریس در قرآن، روش تدریس نمادها و قواعد، آموزش قرآن ششم ابتدایی، مراحل آموزش روخوانی و روانخوانی و ... برروی خروجی سایت آپارات قرار گرفته است.
در ذیل بخشی از این موضوعات را میخوانید؛
الگوی قرائت نماز(فصل اول کتاب آموزش قرآن سوم ابتدایی)
الگوی قرائت اذان(فصل اول کتاب آموزش قرآن سوم ابتدایی)
الگوی قرائت اذان(استاد راغب مصطفی غلوش)
آموزش حروف ناخوانا - ۱ (طرح ۳۳ روزه) سوم ابتدایی
آموزش قرائت سوره توحید
آشنایی با خط قرآن
یادآوری علامت سکون(طرح ۳۳ روزه) سوم ابتدایی
مراحل آموزش روخوانی(طرح ۳۳ روزه) سوم ابتدایی
روش تدریس حروف ناخوانا(فلش اتصال)
اشباع هاء ضمیر
آموزگار قرآن(خانم مریم نشیبا)
آموزگار قرآن(عبدالله شهیدی)
مناجات(نماهنگ قرآنی)
روش تدریس داستانهای قرآنی
روش رفع التقاء ساکنین
روش تدریس علامت مد
یادآوری علامت تشدید
روش تدریس حرف همزه(نوع چهارم)
چیستی سواد قرآنی
انس با قرآن (مهم ترین هدف آموزش عمومی قرآن کریم)
روش تدریس دعاهای قرآنی(تقویت مهارت تفکر)
روش آموزش نحوه اتصال به کلمه بعدی
قاعده رفع التقاء ساکنین
روش آموزش حروف مقطعه
روش آموزش علامت و نماد «مد»
روش آموزش وقف بر تای گرد(تای تأنیث) - وقف ابدال
آموزش وقف بر صداهای کوتاه و تنوین
روش آموزش واو و یای کوچک (اشباعهای ضمیر)
روش آموزش همزه و کرسیهای آن
روش آموزش تای گرد(تای تأنیث)
روش آموزش علامت تنوین - تنوین نصب
روش آموزش علامت تنوین - تنوین رفع
روش آموزش علامت تنوین - تنوین جر
روش تدریس حروف ناخوانای والی (و - ا - ل – ی)
آموزش (ا - ی) ناخوانا و الف کوتاه
روش آموزش علامت تشدید
روش آموزش علامت سکون
آشنایی با خط قرآن - کاف عربی
آشنایی با خط قرآن - میم آخر کلمه
روش رفع اشکالات روخوانی قرآن
فرآیند تدریس آموزههای قرآنی
فرآیند آموزش پیامهای قرآنی - مهارت تدبر در قرآن
فرآیند آموزش درک معنای قرآن
فرآیند آموزش سورههای کوتاه قرآن
فرآیند آموزش داستانهای قرآنی
فرآیند آموزش روخوانی قرآن کریم
فرآیند آموزش ترکیب صامتها و مصوتها
حروف تهجی یا الفبای عربی
فعالیتهای پیش از تدریس قرآن
جایگاه رسانههای آموزشی در آموزش قرآن
نشانههای تحقق سطوح عملکردی درس قرآن
شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
نقش معلم در آموزش قرآن
روش تدریس و ویژگیهای آن
ملاکهای انتخاب محتوای آموزش قرآن
اصول حاکم بر محتوای آموزش قرآن
رویکرد برنامه درسی آموزش قرآن
تعاریف و اصطلاحات برنامه درسی قرآن
جملهخوانی(تقطیع آیات)
چیستی چرایی و چگونگی حفظ نسبی قرآن
تفاوت زبان عربی و لهجه عربی در آموزش قرآن
روش آموزش روخوانی قرآن - اشاره متحرک
روش آموزش روخوانی قرآن - اشاره ثابت
چرا آموزگار پایه - چرا آموزش قرآن از اول دبستان
جایگاه رسم الخط در آموزش روخوانی قرآن
فلسفه استفاده از لوحه آموزشی(نگارههای قرآنی)
روش آموزش قرائت اذکار نماز
شیوه ارزشیابی آموزش نماز
روش آموزش نماز - اذان و اقامه
آداب تلاوت قرآن کریم
روش آموزش نماز(حمد و سوره)
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی درس قرآن در دوره ابتدایی
ساختار کتاب آموزش قرآن پنجم ابتدایی
کلیات روش تدریس قرآن پنجم دبستان«رویکرد»
روش آموزش قرآن پنجم ابتدایی - مقدمه
«مهارت محوری»(به جای قاعدهمحوری) در آموزش قرآن
کلیات روش آموزش قواعد روخوانی قرآن کریم
برای بهرهمندی از این مباحث اینجا کلیک شود.
ارسال نظر