برخلاف باور برخی مسئولان، موازی کاری در سیستم های پژوهشی و علمی بسیار مفید خواهد بود چون میتوان بهترین مسیر را از بین ده ها و صدها مطالعه در یک حوزه مشخص انتخاب کرد. برخی طرح های اجرایی ما فقط بر پایه برخی مطالعات کتابخانه ای و در زمانی کوتاه تدوین شده اند، مبتنی بر شواهد و تجربیات جهانی نیستند، از مدل نظری متقنی پیروی نمی کنند و در پروژه های متعدد و مستقلی در طول مدت متمادی ارزیابی نشده اند. به همین علت است که مداخلات این طرح ها همچون آموزش مهارت های زندگی و ... تاثیر عمیق و موثری را در دانش آموزان ایجاد نمی کند.
ارسال نظر