
با سلام حضور برادر بزرگوار. سکولاریسم مبتنی بر فلسفه ای است که صاحب نظران بسیاری در تولید فلسفه سکولاریسم کوشیدند سپس آن را به تدریج در قالب برنامه ها ی عملیاتی در جامعه مقبول سکولاریسیم و در حوزه های سیاست اقتصاد و.. بویژه تعلیم و تربیت به سرانجام رساندند و حداقل در پیشرفت اقتصادی موفق بودند اما ما هنوز بیش از سی سال است سکولاریسم را به صورت نظری و نه عملی نقد می کنیم و به جای بهره برداری عملی و کاربردی ازفلسفه های پر ارزشمند موجود، با افزودن مفاهیم جدیدی به آن ها فقط فلسفه خود را چاق می کنیم یا از آن ها برای مباجث نامفید استفاده می کنیم . از این همه مدعیان تعلیم و تربیت صدرایی و نوصدرایی هیچ کس پیشقدم برای تولید برنامه های رسمی تغییر انسان درجهت تعالی نفس نمی شود . ما بجای تدوین برنامه های عملیاتی مبتنی بر مبانی حکمت متعالیه دایما به نقد سکولاریسمی می پردازیم که برای خود برنامه های عملیاتی دارد ودلمان را خوش می کنیم به تدوین نظریه های تعلیم و تربیت اسلامی که اساسا به دلیل توصیفی بودن بیشتر به چارچوب نظری - فلسفی شبیه هستند تا نظریه هایی که منشا پیدایش برنامه های عملیاتی برای تربیت باشند لذا چنین چارچوب های نظری فلسفی اصولا در تولید برنامه های عملیاتی برای تربیت انسان مبتنی بر آموزه های قرانی نازا هستند. بیایم به جای درجا زدن از طریق نقد مفهومی سکولاریسم، با استفاده از مبانی پرارزشمند فلسفی و با تدوین برنامه های عملیاتی به صورت عملی به نقد آن پردازیم زیرا تنها راه مقابله با برنامه های عملیاتی سکولاریبسم در حوزه تعلیم تربیت، تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی مبتنی بر بر آموزه های قرآنی است وگرنه تنها با شعار دادن و پرداختن به مباحث تخصصی، سکولاریسم نه تنها تضعیف نمی شود بلکه قوت هم می گیرد
ارسال نظر