اشرف السادات شکرباغانی، دانشیار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی



جایگاه فیزیک در برنامه درسی علوم تجربی دوره عمومی

این مقاله به طور موردی جایگاه کلمه انرژی را در برنامه درسی علوم تجربی دوره عمومی مورد نقد و بررسی قرار داده است.



بنیان های فلسفی فیزیک

هماهنگی و تدوین: 

در میان شاخه های فلسفه، فلسفه فیزیک پرسش های فلسفی بنیادی را که در بنیان فیزیک جدید قرار دارند، مطالعه می کند و به پژوهش در باره ماده و انرژی و اینکه چگونه باهم بر همکنش انجام می دهند، می پردازد.



ارزیابی چگونگی ارتباط طولی محتوا

ارزیابی چگونگی ارتباط طولی محتوا(مفاهیم، اصول و مهارتها) کتاب های درسی علوم تجربی دوره عمومی از منظر ملاکهای محتوایی( شامل، جدول وسعت توالی و چارچوب تیمز) و ملاکهای ساختاری.



طراحی و تدوین ساز و کار ایجاد موزه علم و فناوری

مجری طرح:

اشرف السادات شکرباغانی

عضو هیئت علمی پژوهشکده برنامه ریزی درسی و نوآوی های آموزشی

پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

ناظر طرح:

دکتر مهدی نوید

طراحی و تدوین ساز وکار ایجاد موزه علم و فناوری